تاریخ خبر: کد خبر: 5405

رئیس اتحادیه وکلای فیلیپین در حرم رضوی مسلمان شد

یک گردشگر خارجی اهل فیلیپین با گفتن شهادتین به دین اسلام مشرف شد و مذهب شیعه را برای خود برگزید.

رئیس اتحادیه وکلای فیلیپین در حرم رضوی مسلمان شد

به گزارش قاصدنیوز، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: 'ایزائیلیتو توریون' 44 ساله از استان 'میندانائو' فیلیپین که رئیس اتحادیه وکلا در این کشور است یکی از گردشگران خارجی است که برای دیدن و مطالعه در مورد اماکن تاریخی و مذهبی به حرم مطهر وارد می شوند.

 

سید محمد جواد هاشمی نژاد افزود: این گردشگر فیلیپینی در حضور کارشناسان مذهبی این اداره مسلمان شد و انگیزه خود برای تشرف به اسلام را نتیجه سالها تحقیق و پی بردن به حقانیت این دین عنوان کرد.

 

وی گفت: پارسال گردشگران غیرمسلمان از کشورهای آلمان، چین، ژاپن، ایتالیا، تایلند، آمریکا، انگلستان، روسیه، فرانسه و استرالیا از بخش های مختلف حرم مطهر رضوی دیدن کردند که 11گردشگر از کشورهای اروپایی طی مراسمی که از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، به دین اسلام مشرف شدند.

 

هاشمی نژاد بیان کرد: این تشرف یافتگان حضوردر فضای معنوی حرم مطهررضوی ، آشنایی با یک  مسلمانان ایرانی ومطالعه و تدبردرآموزه های اسلام به عنوان دینی رهایی بخش را عاملی برای مسلمان شدن خود می دانند.

 

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال تقاضای گردشگرهای غیرمسلمان برای بازدید از اماکن مختلف بارگاه منور رضوی افزایش داشته وهمچنین پیش بینی می شود امسال تعداد تشرف زائران غیرایرانی به حرم رضوی افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

 

پارسال چهار میلیون و 500 هزار گردشگر غیرایرانی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که از این تعداد حدود 100 هزار گردشگر غیرمسلمان بودند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون