تاریخ خبر: کد خبر: 5038

عضو شورای شهر مشهد افشا کرد/

ضایع شدن 45هزارمتر زمین عمومی در پروژه «کوهسر» هاشمیه

این پروژه پس از هشت سال مسکوت ماندن دوباره به کمیسیون ماده پنج می رود و ناگهان تمام این اراضی تغییر کاربری تجاری- اقامتی می گیرد! مردم باید از دادستان مطالبه کنند که این پرونده را به عنوان مدعی العموم بررسی کند که چطور 45 هزار متر زمین عمومی ضایع شده است؟

ضایع شدن 45هزارمتر زمین عمومی در پروژه «کوهسر» هاشمیه

به گزارش قاصدنیوز، نشست تخصصی مدیریت شهری با موضوع ساخت و ساز در ارتفاعات جنوبی مشهد در دانشگاه فردوسی این شهر برگزار شد.

عضو شورای شهر مشهد در این نشست با اعلام مخالفت خود با ساخت و ساز در ارتفاعات، اظهار داشت: ارتفاعات جنوبی مشهد جزو انفال هستند و منفعت عمومی دارند و این گونه نیست که کوه متعلق به یک عده خاص باشد و دیگران از آن بی بهره باشند.

خلیل موحدی گفت: درباره توسعه شهر مشهد دو مشکل اساسی وجود دارد: یکی اینکه مسؤولان امر در دوره های مختلف امروز پاسخگوی اعمال خود نیستند و مشکل دیگر اینکه کانونهای قدرت و ثروت به هم خیلی نزدیک شده اند. به عنوان نمونه در دوران شهرداری گذشته زمینی به زیربنای 350 هزار مترمربع برای ساخت هتل در همین ارتفاعات اختصاص داده شده بود آن هم با مبلغ کلی 31 میلیارد تومان در اقساط بلند مدت! که خوشبختانه ما در این شورا، جلوی آن را گرفتیم.

* ضایع شدن 45هزارمتر زمین عمومی

موحدی اظهار داشت: البته پیشتر نیز مسایلی از این دست در شهر اتفاق افتاده که مردم باید مطالبه آن را از مسؤولان داشته باشند، به عنوان نمونه امروز مجموعه کوهسر در ارتفاعات هاشمیه با کاربری تجاری- اقامتی درحال استفاده است که وقتی پرونده آن را بخوانید می بینید 45هزار متر زمین در سال 78 با کاربری ورزشی در اختیار صاحب این ملک قرار گرفته آن هم با قیمت هر متر سه هزار و 500 تومان، اما این پروژه پس از هشت سال مسکوت ماندن دوباره به کمیسیون ماده پنج می رود و ناگهان تمام این اراضی تغییر کاربری تجاری- اقامتی می گیرد! مردم باید از دادستان مطالبه کنند که این پرونده را به عنوان مدعی العموم بررسی کند که چطور 45 هزار متر زمین عمومی ضایع شده است؟

عضو شورای نظارت بر ساخت و سازهای ارتفاعات مشهد گفت: تاکنون بیش از 180 مجوز بلندمرتبه سازی در همین اراضی ارتفاعات جنوبی به افراد داده شده است که هیچ کارشناسی درستی هم ندارد مثلا در کنار خیابان 10 متری مجوز ساخت 18 طبقه ساختمان داده شده است! ما در شورای نظارت بر ساخت و سازهای ارتفاعات در دستورکار اول، 180 هکتار از اراضی شهرداری را مشخص کردیم تا با تملک مجدد به خدمات شهری تعلق پیدا کند.

وی گفت: من با بلندمرتبه سازی مخالف نیستم، اما باید روی اصول باشد. شما در کشوری مانند مالزی می بینید برجهای 100 طبقه هم دارند، اما برای همه سلیقه ها و در آن از واحد 75 متری تا 800 متری پیدا می شود و این یعنی تولید مسکن، اما در مشهد برجهایی مجوز گرفته اند که همه آنها چیزی جز پول نیست، واحد هزار و 400 متری در 30 طبقه چه نفعی برای عموم دارد؟ جز اینکه قیمت مسکن در شهر بالاتر برود؟

 

منبع: قدس آنلاین

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون