تاریخ خبر: کد خبر: 4904

برنامه های مراسم معنوی اعتکاف در حرم رضوی اعلام شد

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم استقبال از معتکفان و افتتاحیه اعتکاف ساعت یک بامداد دوازدهم اردیبهشت ماه همزمان با میلاد حضرت علی(ع) در مسجد گوهرشاد حرم رضوی برگزار می شود.

برنامه های مراسم معنوی اعتکاف در حرم رضوی اعلام شد

به گزراش قاصدنیوز،  علی امینی  با تشریح برنامه های محتوایی و فرهنگی ایام اعتکاف در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مراسم استقبال از معتکفان و افتتاحیه مراسم معنوی اعتکاف امسال در قالب برنامه های قرائت قرآن، بیان احکام و سخنرانی ساعت یک بامداد همزمان با میلاد حضرت علی(ع) و مراسم اختتامیه این آیین معنوی نیز ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه چهاردهم اردیبهشت ماه در مسجد گوهرشاد برگزار می شود.

 

وی گفت: محفل انس با قرآن، بیان احکام، مناجات خوانی و قرائت دعا، حلقه های معرفت، پرسمان دینی و پاسخگویی به سوالات شرعی از جمله برنامه های تدارک دیده شده در سه روز اعتکاف در مسجد گوهرشاد حرم رضوی است.

 

امینی با اشاره به اینکه اعمال «ام داوود» در ۱۵ ماه رجب به طور ویژه در مسجد گوهرشاد برگزار می شود و پوشش صوتی و تصویری آن در سایر صحن های حرم مطهر رضوی صورت می پذیرد افزود: قرائت دعای ام داوود و برگزاری این مراسم توسط مداح اهل بیت آقای سماواتی صورت می پذیرد.

 

وی بیان داشت: در این ایام در مسجد گوهرشاد قفسه های کتابی با دارا بودن کتاب های حوزه های دینی و معرفتی در دسترس معتکفان قرار خواهد گرفت.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حلقه های معرفت اعتقادات، احکام و اخلاق از جمله موضوعاتی است که میان معتکفان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد افزود: علاوه بر تشکیل حلقه های معرفت، اساتیدی مجرب به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات معتکفان در مسجد گوهرشاد خواهند بود.

 

وی در تشریح برنامه های اعتکاف بیان کرد: شفیعی مومن به عنوان قاری شب اول و همچنین جواد سلیمانی و پارسایی قرائت قران در شب های دوم و سوم را بر عهده دارند.

 

وی افزود: حجت اسلام سید جعفر طباطبایی و سید حسین حسینی قمی نیز از جمله سخنرانان این محفل پرفضیلت خواهند بود.

 

 

امینی خاطرنشان کرد: چیدمان برنامه ها به گونه ای است که ساعات خالی و بدون برنامه ای برای معتکفان وجود ندارد و محور اصلی فعالیت ها قبل و بعد از نمازهای سه گانه برنامه ریزی شده است.

 

وی از توزیع بسته ای فرهنگی میان معتکفان حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این بسته شامل کتاب، مجله با موضوع اخلاقی معرفتی با عنوان «آستان بندگی» و قرآن است.

 

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ارزیابی و نظرسنجی دو اقدام مهم در ایام اعتکاف به منظور کیفی برگزار کردن این مراسم معنوی در سال آینده  انجام می شود ادامه داد: در این نظرسنجی علاوه بر معتکفان از اساتید حاضر در مراسم نیز صورت می گیرد تا با آسیب شناسی و شناخت نقاط قوت و ضعف،برنامه ریزی ها به صورت کیفی تر و مطلوب تری در نظر گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مراسم اعتکاف حرم مطهر شرکت داشتند گفت: در سال جاری به علت ساخت و سازهای عمرانی در مسجد گوهرشاد امکان پذیرایی تنها ۲۰۰ نفر امکان پذیر است.

 

امینی بیان کرد: به دلیل ساخت و سازهای عمرانی در حرم رضوی و محدودیت مکان لذا امسال فقط آقایان فرصت حضور در مراسم اعتکاف را پیدا کردند.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون