تاریخ خبر: کد خبر: 4661

فعالان فرهنگی و هنری مشهد بیمه می‌شوند

امینی از بیمه فعالان فرهنگی و هنری از طریق صندوق اعتباری هنری خبر داد و گفت: ثبت نام برای بیمه فعالان فرهنگی و هنری از ابتدای امسال در راستای توانمند سازی موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف آغاز شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌مشهد مقدس از بیمه فعالان فرهنگی و هنری از طریق صندوق اعتباری هنری خبر داد و گفت: ثبت نام برای بیمه فعالان فرهنگی و هنری از ابتدای امسال آغاز شده است.

 

یوسف امینی اظهار داشت: بخشی از برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت اداره فرهنگ و ارشاد مشهد مقدس با محوریت نامگذاری امسال مبنی بر" دولت و ملت، همدلی و همزبانی" از سوی مقام معظم رهبری است چرا که همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی متولی عملیاتی کردن شعار سال هستند.

 

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و سازندگی کشور همه دستگاه‌ها شعار سال را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره ارشاد مشهد ‌نیز با رویکرد سعار سال انجام می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس بیان کرد: بخش از برنامه های میان مدت و در دستور کار این اداره تدوین برنامه‌هایی برای سال 2017 است که در این سال قرار است مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

 

وی با اشاره به این مطلب که برنامه‌های سال 94 اداره فرهنگ و ارشاد مشهد مقدس در سه محور تدوین شده است، گفت: توانمندسازی موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی و هنری دارای مجوز از سوی ارشاد در دستور کار است چرا که در سایه توانمند سازی تشکل‌های فرهنگی مردمی مسئله اقتصاد فرهنگ و هنر نیز تقویت و تامین می‌شود.

 

امینی از بیمه فعالان فرهنگی و هنری از طریق صندوق اعتباری هنری خبر داد و گفت: ثبت نام برای بیمه فعالان فرهنگی و هنری از ابتدای امسال در راستای توانمند سازی موسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف آغاز شده است.

 

وی یکی دیگر از محورهای برنامه‌های امسال را توجه به صنایع و سوغات فرهنگی مشهد مقدس به عنوان شهری زائرپذیر اعلام کرد و افزود: متاسفانه در حوزه صنایع و سوغات فرهنگی در مشهد مقدس کمتر فعالیت شده و نیاز است در این حوزه فعالیت بیشتری انجام شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در طول سال با هدف کشف استعدادهای جدید نیز در دستور کار امسال قرار دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای مورد توجه در برنامه‌های امسال توجه به ظرفیت و انسجام بین بخشی سایر دستگاه‎ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و انسجام فعالیت‌ بین بخشی سایر دستگاه‎ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی سبب افزایش فعالیت‌های فرهنگی و مانع فعالیت‌های موازی در این حوزه می‌شود.

 

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون