تاریخ خبر: کد خبر: 4530

درباره یک انتصاب جدید در آستان قدس رضوی

چهارمین سکان‌دار قائم‌مقامی تولیت آستان قدس رضوی در سال‌های اخیر در کنار خواهرزاده‌های خود یعنی ناصر و مصطفی واعظ طبسی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی(با بیش از 35 مجموعه کلان اقتصادی) مشغول به فعالیت بوده است.

درباره یک انتصاب جدید در آستان قدس رضوی

«قاصدنیوز»: ظهر روز گذشته آیت‌الله واعظ طبسی، مهندس مهدی عزیزیان را به سمت قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی منصوب کرد.

 

عزیزیان در حالی به سمت منصوب شد که از مدت شروع به فعالیت قائم‌مقام گذشته یعنی دکتر عبدالحسینی یک سال نیز نگذشته است و البته در حکم قائم‌مقام جدید علت این تغییر کسالت و استعفا ذکرشده است.

 

چهارمین سکان‌دار قائم‌مقامی تولیت آستان قدس رضوی که به‌ظاهر مهم‌ترین سِمت پس از آیت‌الله واعظ طبسی است، از سال 1361 فعالیتش را در جایگاه معاونت اداری آستان قدس رضوی آغاز کرده و در بسیاری از جایگاه‌ها در این مجموعه مسئولیت داشته است که در سال‌های اخیر نیز در کنار خواهرزاده‌های خود یعنی ناصر و مصطفی واعظ طبسی و افرادی مانند علی کریمی قدوسی(قائم‌مقام اسبق آستان قدس)، حسن نژاد و قبادی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی با بیش از 35 مجموعه کلان اقتصادی مشغول به فعالیت بوده است.

 

پیش از عزیزیان، عبدالحسینی به مدت یکسال، علوی به مدت هشت سال و علی کریمی قدوسی در دهه 60 تا 80 عهده دار سمت قائم مقامی آستان قدس رضوی بوده اند.

 

با مروری بر سوابق قائم‌مقام جدید آستان قدس رضوی و اظهارنظرهای گذشته ایشان، احتمال می‌رود توسعه زیرساختی حرم مطهر و فعالیت‌های اقتصادی، نقش پررنگ‌تری در سیاست‌های جدید این مجموعه عظیم و نگین پایتخت معنوی ایران اسلامی داشته باشد. این در حالی است که انتظار می‌رود مدیران ارشد آستان قدس رضوی کار فرهنگی را منحصر و معطوف به برنامه‌های داخل حرم مطهر ننموده از ظرفیت میلیونی زائر در جهت ایجاد سرمایه اجتماعی رضوی با نگاه انقلابی در گستره فراملی استفاده نمایند.

 

گفته می‌شود سِمت قائم‌مقامی در این نهاد مهم و تأثیرگذار، جایگاهی با دامنه اختیارات کمی بوده و دفتر تولیت آستان قدس رضوی تاکنون نقش پررنگ‌تری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها ایفا نموده‌ است.

کلمات کلیدی

  • جواد 7 0

    بادرک جناب اقای دکتر عبدالحسینی از استعفای ایشان تشکر میشود .به نظرجایگاه تشریفاتی وبدون اختیارارزش ماندن هم ندارد

ارسال نظر

تریبون