تاریخ خبر: کد خبر: 4467

انتقاد عضو شورای شهر مشهد در خصوص پروژه 500 میلیارد تومانی مهر و ماه/

انتقاد عضو شورای شهر به مجوز ساخت دو برج 50طبقه در مشهد

عضو شورای شهر مشهد گفت: اصرار شهرداری برای انجام این پروژه بدهی‌های به جا مانده از شهردار قبلی است. شهرداری روزانه 770 میلیون تومان به خاطر بدهی‌ به بانک‌ها، سود می‌دهد. دغدغه شهردار به جاست اما اگر ما با مردم شفاف صحبت کنیم، مردم کمک می‌کنند و می‌توانیم از راه درست‌تری بدهی بانک‌ها را بدهیم.

انتقاد عضو شورای شهر به مجوز ساخت دو برج 50طبقه در مشهد

به گزارش قاصدنیوز، خلیل موحدی عضو شورای شهر مشهد در گفتگو با خبرنگار مشهدپیام، به انتقاد از مصوبه اخیر شورا در خصوص پروژه مهر و ماه پرداخت و گفت: دو برج پنجاه و چند طبقه مهر و ماه، با مصوبه شورای شهر قرار است در زمینی با مساحت ۴۰ هزار متر در فاصله‌ی بولوار وکیل آباد و معلم، ساخته شود.

 

وی افزود: زمین این پروژه متعلق به شهرداری است و بحث آن ۹ ماه پیش نیز در شورا بررسی شد که در نهایت اعضا با رأی قاطع مانع از انجام این پروژه شدند.

 

موحدی ادامه داد: شهرداری مکلف شده است که الگوی بلندمرتبه سازی را مشخص کند و بعد مجوز بدهد نه اینکه هر طور خواست عمل کند. این عارضه‌ی پنجاه و چند طبقه‌ای حتماً نیاز به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و حداقل مصوبه کمیسیون ماده پنج دارد.

 

وی با بیان اینکه شورای شهر مشهد، بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک خود را انجام داد، تصریح کرد: انتقاد ما از شورای سوم این بود که به قانون دقت نمی‌کرد و شهرداری به صورت افسارگسیخته و با تخلف کسب درآمد می‌کرد. امروز بسیاری از معضلات شهری ما، به خاطر توسعه، بدون در نظر گرفتن اسناد بالادستی است.

 

عضو شورای شهر مشهد افزود: شورای شهر باید در خصوص کارهای خلافی که بعدها آثارش دیده می‌شود، پاسخگو باشد. این پروژه با ارتفاع ۱۵۰ متری خود، حریم خصوصی خانه‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. گرچه می گویند وقتی ارتفاع از یک حدی بالاتر رفت، اشرافیت معنایی ندارد، اما قطعاً بر احساس امنیت خانواده‌هایی که در اطراف آن هستند، تأثیر خواهد گذاشت.

پروژه مهر و ماه بلندمرتبه سازی

وی در خصوص چرایی تصویب این پروژه توسط شورا، گفت: اصرار شهرداری برای انجام این پروژه بدهی‌های به جا مانده از شهردار قبلی است. شهرداری روزانه ۷۷۰ میلیون تومان به خاطر بدهی‌ به بانک‌ها، سود می‌دهد. دغدغه شهردار به جاست اما اگر ما با مردم شفاف صحبت کنیم، مردم کمک می‌کنند و می‌توانیم از راه درست‌تری بدهی بانک‌ها را بدهیم. تفاوت درآمد شهرداری مشهد از این پروژه در مقایسه با یک پروژه با ارتفاع پایین تر، ۱۰۰ یا ۱۵۰ میلیارد تومان است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمین و پروانه این پروژه فقط ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. کسی که این برج را می‌سازد باید حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کند. فقط هزینه کرد این پروژه متری ۱۰ میلیون تومان است که باید برای کسی که اینقدر وقت و سرمایه خود را وسط گذاشته است، ۴ یا ۵ برابر سود کند که می‌شود حداقل متری ۴۰ میلیون تومان. این کار باعث اختلاف طبقاتی است. باعث می‌شود زندگی جدیدی درست شود. آن کسی هم که متری ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان هزینه‌ی خرید این مغازه می‌کند، قطعاً از اجناس ایرانی استفاده نمی‌کند. با این کار مقوله اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبری است، مورد هجمه قرار می‌گیرد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون