تاریخ خبر: کد خبر: 4398

از سه مقطع تحصیلی؛

پذیرش مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد آغاز شد

پذیرش مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد با ویژگی های منحصر به فرد آموزشی تربیتی آغاز شد.

پذیرش مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد آغاز شد

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام محمد الهی خراسانی، مدیر شعبه سه مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در گفت و گو با رسا با اعلام این خبر گفت: نام نویسی از متقاضیان از طریق پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

 

وی اظهار کرد: علاقمندان به تحصیل در مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) پس از نام نویسی در آزمون حوزه علمیه خراسان و پذیرش در آن، یک آزمون و مصاحبه اختصاصی نیز در خود مدرسه خواهند داشت که زمان آن از طریق پورتالportal.meftahportal.ir   اعلام خواهد شد.

 

حجت الاسلام الهی خراسانی با بیان این که متقاضیان دانش آموخته دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از شرکت در آزمون نخست(آزمون مرکز مدیریت حوزه) معاف هستند، افزود: توانمندی علمی، انگیزه و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی از ملاک های مورد نظر در مصاحبه است.

 

امتیازات و ویژگی های مدارس علمیه حضرت مهدی(عج)

 

مدیر شعبه سه مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه به تبیین امتیازات و تفاوت های آموزشی و فرهنگی مجتمع حضرت مهدی(عج) با سایر مدارس پرداخت و گفت: این مجموعه با توجه به ضرورت همگامی آموزش و پژوهش در یک بستر تربیتی، مجموعه ای تربیت محور بوده و نگاه تربیتی برهمه برنامه های آن حاکم است.

 

وی با بیان این که برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی برای طلاب مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) اجرا می شود، افزود: برنامه های این مدارس، مورد تأیید بسیاری از بزرگان و شخصیت های برجسته حوزوی است.

 

حجت الاسلام الهی خراسانی، حضور شخصیت های مختلف مذهبی، سیاسی و اجتماعی در قالب بازدید از مجتمع یا برنامه پاتوق طلبگی را از دیگر نکات قابل توجه مدارس حضرت مهدی(عج) عنوان و خاطرنشان کرد: در این مدارس همچنین به دروس قرآن و نهج البلاغه به صورت جدی پرداخته می شود  به گونه ای که طلاب طی دوره تحصیل، حداقل یک بار قرآن را همراه با ترجمه و تدبر دور می کنند.

 

وی ادامه داد: در شعبه سه که ویژه دانش آموختگان مراکز آموزش عالی است، دروس حوزوی متناسب با سطح علمی آن ها، ارائه و از فرصت باقیمانده ناشی از کاهش دروس، برای سایر آموزش های لازم بهره برداری می شود.

 

مدیر شعبه سه مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: کاهش تعطیلات تابستان و نوروز به حداقل ممکن در راستای لبیک به تأکید رهبر معظم مبنی بر استفاده بهینه از وقت طلاب از دیگر ویژگی های این مجتمع آموزشی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام الهی خراسانی با بیان این که تأکید مجتمع آموزشی حضرت مهدی(عج) بر تربیت طلاب دغدغه مند نسبت به جامعه و نظام است، افزود: به مصداق حدیث نبوی که فرمودند: «مَن أصبحَ و لَم یَهتمَّ بِامور المسلمین فَلیسَ مُسلم»، جامعه به طلبه های صرفا عالم و دانشمند نیاز ندارد بلکه نیازمند علمای دلسوز و متعهد است که دغدغه حل مسائل و مشکلات مردم را داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین همایش آرمان طلبگی؛ طلبه آرمانی به همت این مجتمع آموزشی، گفت: دومین همایش نیز سال آینده برگزار خواهد شد.

 

مدیر شعبه سه مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، ظرفیت پذیرش در هر یک از مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) را 30 نفر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون250 طلبه در مجموع مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، 60 در نفر در شعبه یک(مقطع دیپلم)، 100 نفر در شعبه دو(مقطع سیکل)، 50 نفر در شعبه سه(مقطع بالاتر از دیپلم) و 35 نفر در مدرسه سطح دو حضور دارند.

 

حجت الاسلام الهی خراسانی یادآور شد: حوزه علمیه پاره وقت ویژه افرادی که امکان تحصیل تمام وقت در حوزه را ندارند و مؤسسه فرهنگی تربیتی «الهدی» ویژه خواهران نیز تحت نظر مجتمع آموزشی حضرت مهدی(عج) هستند.

 

لازم به ذکر است مدرسه علمیه حضرت مهدی(عجّ) که از سال 82 فعالیت خود را در منطقه طلاب مشهد آغاز کرده است، از ابتدا تاکنون با مدیریت عالی حجت الاسلام محمدجواد نظافت از اساتید خوش فکر و جوان خراسان اداره می شود. علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر از برنامه ها و شیوه های خاص آموزشی تربیتی این مدارس می توانند به پورتال مفتاح مراجعه کنند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون