تاریخ خبر: کد خبر: 4374

افزایش 35درصدی طلاق در مشهد

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: آمار طلاق طی ١١ماه گذشته امسال در خراسان رضوی ٢٢درصد و در مشهد ٣٥درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

افزایش 35درصدی طلاق در مشهد

به گزارش قاصدنیوز، غلامحسین نیری افزود: در این مدت ١٧هزار و ٣٨ مورد طلاق در خراسان رضوی ثبت شد که این رقم نسبت به همین زمان در سال قبل که ١٣هزار و ٨٧٢ مورد بود، رشد ٢٢درصدی کرده است.

 

وی گفت: در مشهد نیز رشد آمار طلاق فزاینده‌تر و به میزان ٣٥درصد است؛ زیرا طی امسال ١٠هزار و ٦٤٤ مورد طلاق در این کلان‌شهر ثبت شد، حال آنکه پارسال طی همین مدت آمار طلاق‌های ثبت شده ٧هزار‌ و ‌٨٧٥ مورد بود.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی میانگین طول مدت زندگی زناشویی در طلاق‌های این استان را نیز ٧،٧ سال و در شهر مشهد پنج سال عنوان کرد‌.

 

نیری گفت: در این میان ٣٩‌درصد طلاق‌های «بائن» و در دوران عقد بوده است؛ اما در مشهد این رقم حدود ٥٠‌درصد است.

 

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی سن طلاق در مردان به ٣٤‌ سال و در زنان به ٢٩‌ سال رسیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی نسبت ازدواج به طلاق را هم در این مدت چهار واقعه ذکر و بیان کرد: به ازای هر چهار ازدواج در استان یک طلاق ثبت شده است؛ اما در مشهد این نسبت سه واقعه بوده و به ازا هر سه ازدواج یک طلاق روی داده است.

 

نیری در ادامه همچنین با اشاره آمار ازدواج‌های ثبت شده در استان از رشد حدود هفت‌دهم درصدی آن نسبت به ١١‌ماه پارسال خبر داد و افزود: طی امسال ٦٣‌هزار‌ و ‌٤٥٤‌ مورد ازدواج در خراسان رضوی ثبت شد، در‌حالی‌که پارسال این تعداد ٦٣‌هزار و ٥ مورد بوده است.

 

وی گفت: در مشهد هم طی ١١‌ماهه امسال ٣١‌هزار‌ و ‌٥١ واقعه ازدواج ثبت شده است که ١٠‌درصد نسبت به سال قبل در این زمان رشد کرده است.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی آمار ازدواج‌های ثبت شده پارسال را نیز ٢٨‌هزار‌ و ‌١٣٣‌ مورد عنوان و بیان کرد: میانگین سن ازدواج در مشهد در مردان ٢٨‌سال و در زنان ٢٣‌سال و در استان این میانگین سنی یک سال بیشتر است.

 

منبع: ایرنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون