تاریخ خبر: کد خبر: 4289

سردار شهید توسلی به همراه شش شهید مدافع حرم در مشهد تشییع می‌شوند/

شهادت فرمانده تیپ فاطمیون در شروع دهه فاطمیه+عکس

سردار شهید توسلی که چندین سال مقیم مشهدمقدس می باشد، روز شنبه گذشته ۹ اسفند ٩٣، در جريان آزادسازي تپه تل قرين در حومه درعا، به دست تروريست‌هاي جبهه النصره به شهادت رسيد.

به گزارش «قاصدنیوز»، سردار شهید علیرضا توسلی معروف به «ابوحامد» فرمانده شجاع و حماسه آفرین شهید علیرضا توسلیتیپ فاطمیون که متشکل از نیروهای افغانی مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) می‌باشد، در طی نبرد با «مزدوران سعودی» و پیروان اسلام آمریکایی، روز شنبه در منطقه «درعا» سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

 

انتشار این خبر بار دیگر نام رزمندگان دلاور افغان را که در سال‎های اخیر نبرد سوریه نقشی تعیین کننده ایفا کرده‎اند، سر زبان‎ها انداخت. این رزمنده مورد اعتماد حاج قاسم سلیمانی که در در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز در جبهه دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشت، در نبرد با وحشیان یزیدی وظیفه سازماندهی نیروهای افغانی سرتاسرجهان بر عهده داشت.

 

شهید توسلی که چندین سال مقیم مشهدمقدس می باشد روز شنبه گذشته ۹ اسفند ٩٣، در جريان آزادسازي تپه تل قرين در حومه درعا، به دست تروريست‌هاي جبهه النصره به شهادت رسيد.

 

ستاد مردمی پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی در مشهد اعلام کرد مراسم وداع با پیکر شهید توسلی و شش شهید دیگر مدافع حرم که در بین آنان جانشین تیپ فاطمیون ملقب به «فاتح» نیز می باشد، فردا سه شنبه 12 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد فقیه سبزواری واقع در طلاب، خیابان مفتح چهار برگزار می‌شود.

 

همچنین مراسم دیگری برای وداع با این شهدا همزمان با ظهر شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با سخنرانی آیت الله علم الهدی و مداحی حاج احمد واعظی و جواد قربانپور در مسجدالعلی واقع در نبش آیت الله بهجت18 برپا می باشد.

 

مراسم تشییع پیکر این هفت شهید روز پنجشنبه14  اسنفدماه همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(سلام الله علیها) ساعت 9 صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

اما به راستی در همزمانی روز شهادت فرمانده تیپ فاطمیون با اولین روز شروع فاطمیه چه سری نهفته است؟ سردار بزرگی که مورد وثوق حاج قاسم سلیمانی بود و سالها در سنگر مجاهدت و دفاع از ولایت بر همه سبقت گرفته بود. او که در گروههای جهادی با شوروی جنگیده بود و به دوستان می گفت همواره تلاشم این بوده که وارد هیچ حزب و گروه و دسته ای نشوم و مسیر جهاد را تا انتها بروم .

 

به گفته یکی از مطلعین، اکثر شهدای این تیپ با تاسی به مادرشان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از ناحیه پهلو و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به فیض شهادت نائل آمده اند.

 

شهید علیرضا توسلی

حارس یکی از رزمندگان نبرد سوریه، درباره شهید ابوحامد فرمانده تیپ فاطمیون این طور نوشته  :

پارسال در موکب حرم حضرت زینب(س) داشتم با آقای خزاعی مکتب صحبت می کردم. ناگهان حرفش را قطع کرد و داد زد: سلام دلاور سلام فرمانده دیدم دوید رفت و مردی را بغل کرد که دستش به گردنش آویزان بود و شبیه برادران افغان بود. بعد آوردش داخل موکب و برایش چای آورد. مرد هم با تواضع خاصی چای رو خورد و مثل آدم‎های خجالتی خداحافظی کرد و رفت زیارت.

 

گفتم این شخص را معرفی کنید. گفت آقای توسلی فرمانده دلاور فاطمیون.  می‎‎گفت در بزرگیش همین بس که در یک عملیات که چند گردان با هم عملیات کرده و همه گردان‎ها بجز گردان فاطمیون شکست خورده بودند، از حاج قاسم سلیمانی سوال شد که نبرد را ادامه بدهیم یا عقب‎نشینی کنیم.

 

حاج قاسم پاسخ جالب توجهی داده و پرسیده بود: آقای توسلی در عملیات هست؟ پاسخ شنیده بود: بله به عنوان فرمانده گردان فاطمیون عمل می‎کند.

 

حاج قاسم پاسخ داده بود: پس ادامه بدهید که انشاالله پیروزید.

 

فردای آن روز کنار ضریح حضرت رقیه(س) دیدمش. رفتم کنارش و به دست شکسته ش بوسه زدم و بعد از احوالپرسی آرام کنارش نشستم. داشت با بغل دستیش حرف می‎زد. می‎گفت اینجا به ما و همشهری‎های ما سیم کارت نمیدهند. می‎توانی برای ما سیم کارت تهیه کنی!؟

 

خیلی دلم سوخت. گفتم او جانش را کف دستش گرفته و حتی از یک سیم‎کارت هم محروم است. نمی دانستم که همین مظلومیتهاست که انسان را بخدا نزدیکتر می کند.

 

شهادتت مبارک ابوحامد.

کلمات کلیدی

  • 6 1

    رحمت الله علیهم اجمعین

  • 7 0

    شهادتش مبارک...

  • جانباز 4 0

    اين شهدا همان قافله جا مانده ازشهدا هستند كه عاشقانه به سوي رفقاي شهيداشان ميروند خوشا به حالشان

  • حامد 4 0

    خدا کنه از خانواده هاشون حمایت بشه

  • مهدی 3 0

    چقدر به این روح های بلند حسادت میکنم
    شهادتت مبارک سردار

  • مسعود 2 0

    شهادتت مبارک حاجی

  • آرش 1 0

    من هم قصد دارم به سوریه برم برام دعا کنید شهید بشم انشا الله شهادت نصیب ما هم بشه

  • مهدی 0 0

    کاشکی من هم جنگ می رفتم ولی من 13 ساله ام

ارسال نظر

تریبون