تاریخ خبر: کد خبر: 3966

80 هزار خراسانی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

. برای جلب حمایت استاندار از راهیان نور دانشجویی چند بار درخواست جلسه داده شده است ولی این اتفاق نیفتاده است، اگر حمایت استاندار نباشد توانایی ما در اعزام بسیجیان به مناطق راهیان نور کم می‌شود.

80 هزار خراسانی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

دبیر ستاد راهیان نور خراسان رضوی در گفتگو با «نسیم» گفت: از 80هزار نفر اعزامی حدود ۳۰ هزار نفر از قشر دانش‌آموزی، ۳۰ هزار نفر از محلات و ۴۵۰۰ نفر از قشر دانشجویی اعزام می‌شوند.

 

عباس صالحی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: سفر راهیان نور یک حرکت مهم فرهنگی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و همه ساله با بسیج تمامی امکانات این سفر معنوی در آستانه سال جدید برگزار می‌شود. با توجه به نقش موثر خراسانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس، علاقه مردم این استان برای حضور در این سفر معنوی بیشتر است و ضروری است با فراهم‌سازی مقدمات این سفر برای نوجوانان و جوانان، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در بین آنها ایجاد کنیم.

 

صالحی ادامه داد: ثبت‌نام راهیان نور دانش‌آموزی از سه بهمن‌ماه امسال آغاز و تا 30 بهمن ادامه دارد و روزانه 360 دانش آموز از مقطع متوسطه به‌وسیله ناوگان حمل و نقل ریلی به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند. حدود 4500 بسیجی دانش‌آموز برای حضور در سفر راهیان نور ثبت نام کرده‌اند که تا 18 بهمن اعزام می‌شوند. ثبت نام اعزام بسیجیان محلات و اقشار از 10 اسفندماه شروع شده و پیش‌بینی می‌شوند 30 هزار نفر به راهیان نور اعزام شوند.

 

وی افزود: در مجموع تا 15 فرودین ماه سال 94 حدود 80 هزار نفر به راهیان نور اعزام می‌شوند. برای جلب حمایت استاندار از راهیان نور دانشجویی چند بار درخواست جلسه داده شده است ولی این اتفاق نیفتاده است، اگر حمایت استاندار نباشد توانایی ما در اعزام بسیجیان به مناطق راهیان نور کم می‌شود. 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون