تاریخ خبر: کد خبر: 2896

نصب آثار هنر شهری مشهد در مسیر «نجف - کربلا»

مدیر امور هنری شهرداری مشهد از فضاآرایی مسیر نجف تا کربلا با آثار هنر شهری مشهد در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش قاصدنیوز، محمدهادی عرفان در گفتگو با شهرآرا، اظهار داشت: با درخواستی که ازسوی هیئت رزمندگان اسلام صورت گرفت، مقرر شد المان‌های شهری مشهد که مرتبط با مضامین عاشورایی و دینی هستند توسط مدیریت هنری انتخاب و در مراسمی به این هیئت ارائه شود.


وی با ابراز خرسندی از نصب و نمایش آثار هنر شهری مشهد در خارج از کشور، افزود: این المان‌ها که در سال‌های گذشته ساخته شده‌اند، در کنار ایستگاه‌های صلواتی در مسیر نجف تا کربلا   قرار خواهند گرفت.


عرفان ادامه داد: هم‌اکنون درباره جزئیات طرح در حال مذاکره و برنامه‌ریزی هستیم که این آثار چگونه به مرز برسند و با چه برنامه‌ریزی‌هایی تا روز اربعین در مسیرهای تعیین‌شده جانمایی شوند. مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: با توجه به نظر معاون فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد، تمام این آثار قبل از ارسال به کربلا، در حسینیه‌ای در مشهد نگهداری و بعد از برگزاری مراسم عزاداری ارسال می‌شود و تحویل این المان‌ها به هیئت رزمندگان اسلام با مراسمی نمادین و همراه با شور و حال مذهبی انجام خواهد شد.


وی نمایش هنر شهری مشهد در عتبات را یک اتفاق اجتماعی دانست و افزود: این آثار هدیه‌های مردم مشهد به زائران امام حسین (ع) است و در همین‌جا از رسانه‌ها می‌خواهیم که در نشر این اتفاق مهم هنری مشهد ما را یاری کنند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون