تاریخ خبر: کد خبر: 2120

برنامه های اداره کل اوقاف خراسان رضوی در دهه ولایت اعلام شد

در حال حاضر میزان موقوفات برای غدیر در خراسان رضوی که پایتخت معنوی جهان اسلام در آن جای دارد تنها ۷۶ وقف است که عواید خوبی نیز از آنها به دلیل ارزش پایین آنها حاصل نمی‌شود.

برنامه های اداره کل اوقاف خراسان رضوی در دهه ولایت اعلام شد

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام سعید آخوندی امروز در نشستی خبری به مناسبت دهه ولایت  که در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد؛ اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در راستای برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی که در دهه ولایت در سطح استان برگزار می‌شود، درصدد است تا این جشن را در ۲۰ شهرستان استان  و در ۱۰۱ پایگاه  و نیز در ۸۹ بقعه متبرکه  و ۱۲ مسجد از مناطق محروم مشهد به ویژه مناطق حاشیه‌نشین  برگزار نماید.

 

وی افزود: در این راستا در صبح روز عید غدیر از ساعت ۱۰ صبح تا یک بعداز ظهر مراسم قرائت دعای ندبه، مدیحه‌سرایی، تجلیل از خدام سادات در بقاع متبرکه، قرائت خطبه غدیر و… و نیز همایش بانوان ولایی در ۴۰ بقعه متبرکه و در بعدازظهر روز قبل از عید غدیر با هدف تبیین جایگاه زن در امر ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری برگزار می‌شود.

 

آخوندی  از دیگر برنامه‌ها؛ برگزاری مراسم شب عید غدیر در ۵۳ بقعه، برپایی ۶۰ نمایشگاه در ۶۰ بقعه با موضوع غدیر و دهه ولایت، نماز روز عید قربان در ۳۸ بقعه، اعزام ۴۰ روحانی به بقاع متبرکه و… را عنوان نمود و گفت: در  بقاع امامزادگان شهرستان‌های کاشمر و جغتای نیز مراسم دهه ولایت به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: ولایت و هدایت، ولایت و امامزادگان، ولایت و نیایش، ولایت و جوانان، ولایت و بانوان و…. نام‌ها و شعارهای روزهای این دهه هستند که طبق نامگذاری مراسم عید ولایت در آنها برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه  در راستای جذب واقفین در وقف برای غدیر به برپایی ایستگاه « همه واقف باشیم » در ۲۴ بقعه  طی دهه ولایت اشاره کرد و گفت: با نگاهی اجمالی به تمامی همتی که دوستداران ولایت در عرصه‌های پژوهشی، فرهنگی و …. در راستای ابلاغ پیام بزرگ علوی و نبوی به امت اسلامی انجام داده‌اند، اما همچنان مهجوریت غدیر کاملا احساس می‌شود.

 

آخوندی تصریح کرد:  توجه به غدیر؛ که اعلام ولایت علوی و معرف معیار الگوی زندگی اسلامی در حوزه‌های سیاست، مدیریت، فرهنگ، اجتماع، اخلاق و… است باید بیشتر شود چرا که غدیر نقطه وحدت جهان اسلام به شمار می‌رود لذا باید  در معرفی غدیر و مهجوریت‌زدایی از چهره این اتفاق بزرگ امت اسلام تلاش نماییم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  میزان موقوفات برای غدیر در خراسان رضوی که پایتخت معنوی جهان اسلام در آن جای دارد تنها ۷۶ وقف است که عواید خوبی نیز از آنها به دلیل ارزش پایین آنها حاصل نمی‌شود؛ گفت: باید به فراگیر شدن موقوفات غدیر در استان توسط دوستداران ولایت اقدام کنیم.

 

منبع: صبح توس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون