تاریخ خبر: کد خبر: 2077

مباحث فرهنگی مشهد مظلوم واقع شده‌است/ غفلت در تامین درآمد پایدار

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه 25 تا 30 میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند اما هیچ گاه تدابیری برای تامین درآمد پایدار از راه هزینه کرد و خرید زائران اندیشیده نشده و همواره این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است.

مباحث فرهنگی مشهد مظلوم واقع شده‌است/ غفلت در تامین درآمد پایدار

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشهد یکی از شهرهای زیارتی است که از طریق برنامه‌ریزی لازم و اصولی می‌توان درآمد پایدار را در آن کسب کرد چرا که این شهر دومین کلانشهر مذهبی جهان بوده و سالانه میزبان 25 میلیون زائر است.

 

وی ادامه داد: اگر سالانه ۲۵میلیون زائر ۱۰۰هزار تومان خرج کنند، این مبلغ به ۲۵۰هزار میلیارد تومان می‌رسد و با این پول می‌توان، اقدامات فراوانی را انجام داد و این آمارها نشان می دهد که ظرفیت های زیادی در مشهد قرار دارد و می‌توان بی‌هیچ دغدغه‌ای توسعه شهری را بدون توجه به بودجه‌های ملی رقم زد.

 

به گفته حجت‌الاسلام پژمانفر سالانه 25 تا 30 میلیون زائر وارد مشهد می شوند اما هیچ گاه تدابیری برای تامین درآمد پایدار از راه هزینه کرد و خرید زائران اندیشیده نشده و همواره این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بايد پولی را که از طریق هزینه کرد زائران بدست می‌آوریم به خوبی مدیریت کنیم زیرا به نظر می‌رسد این شهر با مشکل هزينه از يك جيب و واریز درآمد به جيب‌هاي ديگر، روبرو شده و بی‌تردید اگر این روند ادامه داشته باشد مسئله کسب درآمد پایدار هیچ گاه محقق نمی شود.

 

وی با اعلام اینکه توجه به تولیدات داخلی و ممانعت از ورود کالاهای چین در بازارهای مشهد هم می‌تواند یکی دیگر از راه‌های تامین درآمد پایدار و در عین حال صدور فرهنگ رضوی باشد، افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر در کنار مباحث اقتصادی، مسائل فرهنگی نیز در مشهد مظلوم واقع شده و به عنوان نمونه سوغات که یکی از ابزارهای معرفی و شناساندن باورهای دینی و اعتقادی پایتخت معنوی است هیچ جایگاهی در این شهر ندارد و شاهد هستیم که چین در این حوزه پیشگام‌تر از تولیدکنندگان ماست.

 

حجت الاسلام پژمانفر علت پیشتازی و پیشگامی چین در عرضه کالاهای خود را ناشی از عدم بها دادن به تولیدکنندگان داخلی دانست و افزود: افراط در واردات کالا آن هم سوغات تقلبی چین ضمن اینکه انگیزه را از تولید کننده می گیرد موجب می شود تا اقتصاد این شهر زائرپذیر روز به روز ضعیف تر شود.

 

نماینده مردم مشهد یادآور شد: امروز یکی دیگر از شرط‌های توسعه اقتصادی و کسب درآمد پایدار توجه به تولیدکننده داخلی، کاهش واردات و افزایش صادرات است و با در نظر گرفتن این شاخصه ها می توان به رشد و شکوفایی اقتصادی دست یافت.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون