تاریخ خبر: کد خبر: 1964

افتتاح دبیرستان علوم و معارف اسلامی همزمان با آغاز سال تحصیلی در مشهد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی از افتتاح دبیرستان علوم و معارف اسلامی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مشهد خبر داد.

به گزارش قاصدنیوز، محمدتقی فخریان ظهر امروز در نشست خبری «ارائه فعالیت‌های بنیاد فرهنگی رضوی در یک سال گذشته» در تالار اجتماعات این بنیاد اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ارزشمند و مورد توجه تولیت آستان قدس رضوی، ارائه فعالیت‌های متنوع و مختلف در حوزه بهبود تعلیم و تربیت است و بنیاد فرهنگی رضوی نیز با همین هدف در سال 65 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی با بیان این که بنیاد فرهنگی رضوی تلاش می‌کند بهترین خدمات را در سطح خراسان رضوی و کشور ارائه دهد، تصریح کرد: 14 آموزشگاه فعال و یک دانش‌سرا با عنوان امام رضا (ع) در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند و 6 هزار و 264 دانش‌آموز در 212 کلاس آموزشگاه‌های اشاره شده، در یک سال گذشته تحصیل کردند که از این تعداد 42 درصد دختر و 58 درصد پسر را می‌دهند.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی با بیان این که پژوهش‌سرای بنیاد وظیفه تقویت علمی اجتماعی دانش‌آموزان را بر عهده دارد افزود: در سال تحصیلی گذشته در حوزه پرورشی مدارس امام رضا (ع) 927 رتبه در سطح استانی و کشوری کسب کردند که 85 درصد از این تعداد در سطح مدارس خراسان رضوی است.

 

فخریان با اشاره به این که سید صادق حسینی و مریم علوی مقدم به ترتیب رتبه‌های نخست کشوری را در حوزه قرآن و نهج‌البلاغه کسب کردند، تاکید کرد: تیم تئاتر مدرسه امام رضا (ع) که با عنوان «کنترل ضد» در جشنواره کودک و نوجوان که در تابستان امسال در نیشابور برگزار شده بود نه تنها دو نفر از بازیگران مقام‌های نخست را کسب کردند بلکه نمایشنامه نیز برگزیده اعلام شد و جواز حضور در جشنواره کودک و نوجوان که در مهر ماه امسال در همدان برگزار می‌شود را کسب کردند.

 

مدیرکل سابق آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از کسب سه رتبه ملی و آسیایی دانش آموزان امام رضا (ع) در حوزه ورزشی بیان کرد: همکاری مستمر موسسه تربیت بدنی آستان قدس با بنیاد فرهنگی رضوی سبب شده است تا همه دانش‌آموزان مدارس امام رضا (ع) هفته‌ای حداقل یک بار به این موسسه رفته تا به صورت تخصصی یک یا چند رشته ورزشی را آموزش ببینند بنابراین در سال گذشته حدود 60 درصد دانش‌آموزان از این برنامه‌های ورزشی استفاده کردند.

 

وی با اشاره به این که جلسات شورای دبیران سال تحصیلی جدید در تابستان برگزار شده است، اظهار کرد: 155 سرگروه آموزشی زیر نظر  38 گروه تحصیلی فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا به این ترتیب شبکه آموزشی تربیتی مناسبی ایجاد شود.

 

فخریان با بیان این که در هشتمین جشنواره بین‌المللی خورشید ولایت، 26 کشور جهان در کنار 44 هزار دانش‌آموز ایرانی شرکت کرده بودند که 190 نفر دانش‌آموز ایرانی و چهار نفر از کشورهای اسلامی برگزیده شدند، تصریح کرد: در حوزه جشنواره‌ها، 16، 34 و 13 دانش‌آموز به ترتیب در المپیاد، خوارزمی و جابر بن حیان در سطح استانی مقام کسب کردند.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی اضافه کرد: 547 نفر در کنکور 93 از مدارس امام رضا (ع) خراسان رضوی شرکت کردند که 499 نفر در رشته‌های پزشکی (28 نفر دولتی و پنج نفر غیر دولتی)، مهندسی (277 نفر کل قبولی‌ها و 119 نفر دولتی) و 180 نفر در مقطع کارشناسی (130 نفر دولتی) قبول شدند.

 

وی با ابراز خرسندی از همکاری سایر موسسات و ارگان‌های آستان قدس رضوی با بنیاد فرهنگی رضوی برای تمهیدات لازم برای سال تحصیلی جدید گفت: موسسه تربیت بدنی، موسسه مشاوره و پژوهش های اجتماعی، مجموعه نشریات، اماکن و تبلیغات و روابط عمومی در این حوزه با ما همکاری داشتند.

 

منبع: فارس

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، از افتتاح دبیرستان علوم و معارف اسلامی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ویژه پسران خبر داد و اضافه کرد: تشکیل دپارتمان‌های مختلف زبان، عربی، ادبیات و پرورشی، ارائه تسهیلات ویژه به این مدرسه، قرارگیری تجهیزات صوتی مناسب در کلاس‌ها و پخش روزانه تلاوت قرآنی از قاریان مشهور ایرانی و بین‌المللی، ترویج کتابخوانی در کنار ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای افزایش پژوهش و مقاله‌نویسی از جمله اقداماتی است که در مدارس امام رضا (ع) انجام می‌شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون