تاریخ خبر: کد خبر: 1696

آغاز به کار رسمی باشگاه خادمین معنوی امام رضا

به گزارش قاصدنیوز، مجید طهوریان عسکری، رییس هئیت امنای کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) گفت: بنابر پیشنهاد اولیه حجت الاسلام ماندگاری و نیز خلاقیت و ایده پروری جمعی از جوانان مشهدی که در قالب تشکل فرهنگی «کانون جوانان حریم رضوی»، ایده کانون «خادمین معنوی امام رضا(ع)» شکل گرفت.

 

 

وی افزود: این کانون که از میلاد حضرت معصومه(س) در سال گذشته به صورت غیر رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون این فعالیت بصورت رسمی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

باشگاه خادمین معنوی؛ عهده دار گسترش فرهنگ خدمت معنوی

عسکری اظهار کرد: از سال گذشته و در ذیل این کانون، مجموعه ای با عنوان «باشگاه خادمین معنوی امام رضا(ع)» ایجاد شده است که مسؤولیت گسترش فرهنگ خدمت معنوی در نقاط مختلف کشور و دیگر بلاد اسلامی را بر عهده دارد.

 

 رییس هیأت امنای کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) ادامه داد: در این باشگاه فرهنگی، به عنوان مثال، یک پزشک که خود را خادم معنوی امام هشتم(ع) می داند، بیماران را به دید زائران و محبین آن حضرت نگریسته و با محبت و عطوفت بیشتری با آنان برخورد کرده و دستمزدی از آن ها دریافت نمی کند و یا اگر دریافت می کند عوائد آن را به مصرف مورد رضایت حضرت رضا(ع) می رساند.

 

وی اضافه کرد: یک تعمیرکار، کاسب، کارمند، دانش آموز، روحانی، معلم، دانشجو، خانم خانه دار و غیره نیز می توانند با این نگاه برای خود خدمتی شایسته به حضرت تعریف کنند.

 

عسگری یادآور شد: خادمی حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) صرفا به پوشیدن لباس خدمت و حضور در بارگاه منور و نورانی آن عزیزان نیست و هر فرد در هر کجای این عالم که باشد می تواند با نیتی معنوی، در یک روز و یا هر روز خادم معنوی آن بزرگواران باشد.

 

وی گفت: طی این مدت حدود شش هزار نفر از نقاط مختلف کشور عضو باشگاه شده اند و باشگاه نیز با برنامه های مختلف فرهنگی در این مدت به ارائه خدمات به این عزیزان پرداخته است.

 

رییس هیأت امنای کانون خادمین معنوی امام رضا(ع) در ادامه ضمن تقدیر از آستان قدس رضوی و اداره کل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی، از تمامی علاقه مندان به خدمت به آستان مبارک حضرت رضا(ع) دعوت کرد تا با یک نیت معنوی و ارسال عدد 8 به سامانه پیامک 30003300009949 و یا با مراجعه به سایت اینترنتی www.khademoreza.com عضو این باشگاه شده و ضمن کسب اجر معنوی از خدمات مطلوب فرهنگی این طرح بهره مند شوند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون