تاریخ خبر: کد خبر: 1096

دومین قبرستان مشهد با نام «بهشت رضوان» تا پايان سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسد

مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی فردوسهای شهرداری مشهد گفت: حضور 5500 شهید در بهشت رضا که دومین آرامستان بزرگ کشور محسوب می‌شود یکی از شاخصه های برجسته این آرامستان می باشد.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از مهر، هاشم دائمی در حاشیه سفر به گلمکان شهرستان چناران با اعلام این خبر گفت: ضمن اینکه این قابلیت وجود دارد لکن از طرفی بهشت رضوان در جاده کلات به مساحت 180 هکتار در دست احداث است که امور تملک اراضی آن به صورت کامل انجام شده است.

دائمی افزود: بهشت رضوان تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای آرامستان رضوان یک پیوست فرهنگی و اجنماعی گنجانده شده که تمام آسیب‌ها و معضلات فرهنگی در آن دیده شده است.

دائمی بیان داشت: تنها مشکل بهشت رضوان مسیرهای دسترسی به بزرگراه است که با مراجع ذی‌صلاح مکاتبه و در دست اقدام می باشد.

مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی فردوسهای شهرداری مشهد گفت: حضور 5500 شهید در بهشت رضا که دومین آرامستان بزرگ کشور محسوب می‌شود یکی از شاخصه های برجسته این آرامستان می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه 20 سردار شهید و همچنین برخی علمای بزرگ در بهشت رضا مدفونند برای شناسایی آنان در بهشت رضا تصاویر آنان نقاشی شده است.

دائمی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در حوزه اجتماعی وجود دارد طرح طاهرین است  و موضوع  آن آموزش عملی طلاب برادر و خواهر در زمینه تجهیز اموات شامل کفن، دفن و... است که بیش از هفت هزار طلبه آموزش دیده اند.

وی تصریح کرد: همچنین طرح پارک موضوعی معاد شناسی با عنوان پارک موضوعی «انسان به علاوه بی نهایت» در بهشت رضا مشهد اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح تمامی آیات قرآن در زمینه معاد ، حیات پس از مرگ و زندگی برزخی توسط اساتید حوزه علمیه استخراج شده که برنامه‌ریزی شده از اولین لحظه خلقت تا لحظه مرگ و بهشت و جهنم به صورت تصویری بیان  شود.

دائمی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح مرگ باوری و مرگ آگاهی در سطح جامعه عنوان کرد.

مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی فردوسهای شهرداری مشهد گفت: طرح جامع موزه مجتمع فرهنگی ایثار و شهادت با ساخت موزه دائمی دفاع مقدس و سالن های چند منظوره برای برگزاری سالگرد شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از طرح هدیه های آسمانی یاد کرد و بیان داشت: طرح هدیه‌های آسمانی کاری مشترک با کمیته امداد است که تمام کمک های مردمی از این طرح برای اموات بدون وارث و مجهول الهویه صرف و هزینه خواهد شد.

دائمی گفت: کارگروه جامع باز پیرایی تصویری گلزار شهدا در مشهد با هدف تعظیم شهدا و تکریم و جلب رضایت خانواده شهدا تشکیل شده است.

وی بیان كرد: ‌در حوزه تغسیل و تدفین اموات در بهشت رضا سه نفر روحانی متشکل از دو مرد و یک خانم به عنوان ناظرین شرعی به صورت ثابت همه روزه فعالیت می کنند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون