تاریخ خبر: کد خبر: 1024

پارک موضوعی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس احداث می‌شود

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد مقدس گفت: مقدمات لازم براس ساخت پارک موضوعی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس انجام شده است.

 پارک موضوعی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس احداث می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، مجید افضل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس اظهار کرد: فرهنگسرای انقلاب اسلامی از اواخر سال1390 در راستای فرهنگسرای موضوعی با ماموریت تبیین و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی در بین  شهروندان ایجاد شده است.

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد افزود: فرهنگسرای انقلاب اسلامی به 4 مبحث ترویجی، مشارکتی، آموزشی، زیرساختی می‌پردازد که می‌توان آنها را مهمترین اولویت‌های فرهنگسرای انقلاب اسلامی دانست.

افضل زاده تصریح کرد: در مبنای ترویجی کردن موضوعات انقلاب اسلامی و حساس سازی در بین شهروندان و فعالیت‌هایی که مربوط به انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی  است تاکنون بزرگداشت‌های شهدای انقلاب اسلامی همچون شهید دیالمه، اندرزگو، هاشمی نژاد و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی را داشته‌ایم که به یقین می‌توان گفت بزرگداشت این شهدا نام آنها را زنده نگه خواهد داشت و در فضای شهری تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در قالب راهبرد ترویج انقلاب اسلامی مباحث و برنامه‌هایی را در ابتدای تاسیس شروع کردیم که می‌توان از جمله آنان به روز قدس، 13آبان، نهم دی و دهم دی ماه و دهه فجر اشاره کرد که از جمله برنامه‌های این فرهنگسرا در راهبرد ترویجی است که دهه فجر خروجی اصلی فرهنگسرا است و خروجی یک سال برنامه‌ کار شهری گسترده در فضای ترویج و یا اکران شهری است که در قالب نمایشگاه‌های محتلف برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی بیان کرد:در بحث راهبرد مشارکت تاکنون مساجد زیادی در بحث مشارکت با فرهنگسرا اعلام آمادگی کرده‌اند و ما به لطف خداوند در بحث مشارکت با مساجد متعددی ارتباط داریم که همین برنامه‌ها را در محدوده خود اجرا می‌کنند و کار ما در دو بخش به صورت کانون‌های عمومی و تخصصی با موضوعات تخصصی انقلاب اسلامی با وجود کانون‌هایی همچون استکبار ستیزی، سرود انقلاب و راویان انقلاب صورت می‌گیرد.

افضل زاده یکی دیگر از مباحث مهم در فرهنگسرای انقلاب اسلامی را بحث آماده سازی زیر ساخت دانست و افزود:در فضای زیر ساختی در حال ساخت پارک موضوعی انقلاب اسلامی هستیم که از آن طریق بتوانیم در زمینه انقلاب اسلامی قدم مثبتی را برداریم. یکی دیگر از برنامه‌های پیشرفت راهبردی که به طور حتم می‌تواند در زمینه انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشد بحث آموزش است که تاکنون آموزش‌های مختلفی برای فعالان فرهنگی و علاقه مندان به حوزه انقلاب اسلامی صورت گرفته که تاکنون در قالب برنامه‌های آموزشی و همایشی برپا شده است که تاثیر بسزایی در حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی داشته است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون