تاریخ خبر: کد خبر: 1022

خراسانی ها صحن امام رضا(ع) را در کاظمین می سازند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: پروژه ساخت صحن مبارک امام رضا (ع) در کاظمین جزو پروژه‌های خراسان رضوی است که پس از ماه مبارک رمضان کارگاه ساخت آن در کاظمین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش قاصدنیوز، جعفر دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات پس از فروپاشی رژیم بعثی عراق در سال 82 و با توجه به سیل مشتاقان به اهل بیت (ع) برای زیارت و نیز حمایت‌های مالی در بحث بازسازی حرمین عتبات عالیات در راستای ساماندهی مشارکت‌های مردمی تشکیل شد.

وی افزود: پس از گذشت 10 سال از تأسیس این ستاد اقداماتی در زمینه مرمت، بازسازی و اخیرا توسعه‌ای حرم‌های مطهر عتبات عالیات و ترویج فرهنگ تکریم اهل بیت(ع) صورت گرفته است که این ستاد با توجه به منویات رهبری و تأکیدات ایشان به ترویج سیره اهل بیت (ع) می‌پردازد.

دهنوی همچنین هدف از شرکت در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را نهادینه‌ کردن فرهنگ تکریم اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه هرگز هدف جذب مشارکت‌های مردمی برای عتبات عالیات مد نظر نبوده است.

وی از دیگر فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی به انتشار فصل‌نامه‌ای با نام شمیم تراب اشاره کرد و گفت: این ستاد تنها ستادی در سطح کشور است که به صورت رسانه‌ای مکتوب فعال است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در ادامه به طرح نامه‌ای به ائمه اطهار (ع) که توزیع پاکت‌نامه‌هایی تحت عنوان دلنوشته‌ای به امامان عتبات عالیات میان دانش‌آموزان تمام مقاطع آموزشی استان است به عنوان یکی دیگر از اقدامات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ تکریم اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 250 هزار نامه خطاب به اهل بیت (ع) نوشته و جمع‌آوری شده است که در آینده‌ای نزدیک این نامه‌ها به صورت یک کتاب با عنوان نامه‌ای به ائمه اطهار (ع) به چاپ می‌رسد.

وی همچنین به رونمایی از پرچم‌های مبارک گنبدهای حرم‌های کاظمین، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) و نیز پرچم مبارک ایوان بارگاه حضرت علی (ع) که توسط تولیت‌های این حرم‌های مطهر اهدا شده است در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اشاره کرد و گفت: این اقدام منجر شد تا برخی عاشقان اهل بیت (ع) با زیارت این پرچم‌ها کبوترهای دل خویش را روانه حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) کنند.

دهنوی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، ارائه اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و مستند از چگونگی روند پروژه‌های اجرایی حرم‌های عتبات عالیات به مردم و بازدیدکنندگان بود چرا که حق مردم است تا بدانند نذورات آنان در کجا و با چه سرعت و به چه شکلی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات به اتمام رسیده است و اکنون این ستاد درصدد پروژه‌های توسعه‌ حرم‌های اهل بیت (ع) است؛ افزود: پروژه ساخت صحن مبارک امام رضا (ع) در کاظمین به صورت خاص جزو پروژه‌های خراسان رضوی است که با پیش‌بینی مبلغی بالغ بر 60 میلیارد تومان پس از ماه مبارک رمضان کارگاه ساخت آن در کاظمین راه‌اندازی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به ارادت عاشقان ایرانی به اهل بیت (ع) هیچ محدودیت مالی در اجرای پروژه‌ها نداشته‌ایم و تنها مشکل وجود گروه‌های تکفیری در عراق که درصدد زدن تیشه به ریشه اعتقادات اهل تشیع هستند، بوده که منجربه کاهش سرعت پروژه‌های عمرانی شده است که خوشبختانه با  وجود چنین عناصر رذلی همچنان اجرای پروژه‌ها در سامرا، کربلا، کاظمین، نجف و کربلا ادامه داشته و هیچ زمان نیز متوقف نمی‌شود.

وی از چاپ نشریه شمیم تراب به زبان عربی در شهرهای سامرا، کربلا، نجف و کاظمین به عنوان یکی دیگر از اقدامات فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون