تاریخ خبر: کد خبر: 9066

خوبان خراسانی/ 28 مهر، سالروز شهادت حسن آقاسی زاده

از تحصیل در کانادا تا نقش‌آفرینی در 2400 پروژه مهندسی در دفاع مقدس

پس از مدتی، مأمور تأسیس قرارگاه‌های «صراط‌المستقیم» و «خاتم‌الانبیاء» شد. از ابتدای ورود به جبهه‌های حق علیه باطل تا هنگام شهادت، در ۲۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ از خط مقدم تا عقبه شهر‌ها، شرکت داشت.

از تحصیل در کانادا تا نقش‌آفرینی در 2400 پروژه مهندسی در دفاع مقدس

به گزارش «قاصدنیوز»، حسن آقاسی زاده شعرباف در دوران نوجوانی چون علاقه‌مند به مسائل دینی بود اکثر مسائل رساله حضرت امام خمینی را حفظ کرده و کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه می‌کرد. در زمان اوج‌گیری انقلاب به علت توزیع اعلامیه‌های امام در میان مردم، توسط ساواک بازداشت شد.

 

با طی کردن چند سال تحصیلی به‌طور جهشی در مقاطع دبستان و دبیرستان دیپلم را با بالاترین معدل در سال 1356 دریافت کرد و به پیشنهاد آموزش‌وپرورش و با استعلام از دفتر نمایندگی امام (ره) در قم برای ادامه تحصیل عازم کانادا شد. در کانادا فعالیت چشمگیری در انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان داشت. او یکی از مؤثرترین نیروهای فرهنگی در برگزاری مجالس مذهبی و علمی در دفاع از حریم اسلام و مکتب تشیع برای ارشاد و هدایت دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان بود.

 

زمانی که امام خمینی (ره) در پاریس بودند درسش را نیمه‌تمام گذاشت و با تعدادی از دانشجویان مسلمان ایرانی از قاره آمریکا به اروپا رفتند تا از امام (ره) این سؤال را بپرسند که آیا درس را تمام کنند یا همراه ایشان برای ادامه مبارزه به تهران بروند؟ یک روز امام (ره) همه دانشجویان را در (نوفل‌لوشاتو ) جمع کردند. یکی‌یکی از آن‌ها سؤال کردند" خود را معرفی کنید . از کجا آمده‌اید ؟ شغلتان چیست ؟ چطور به اینجا آمده‌اید ؟ " وقتی امام فهمیدند این‌ها دانشجو هستند به آن‌ها فرمودند : " همگی برگردید و ادامه تحصیل بدهید. ما در آینده نزدیک به وجود شما احتیاج داریم. بروید و حتی اگر توانستید از ترم‌های تابستانی استفاده کنید و زمان تحصیل را کمتر کنید. در آینده نزدیک شما باید بیایید ایران و جایگزین طاغوتی‌ها بشوید. حتماً بروید از این لحظه یک آن‌هم تأخیر جایز نیست."

 

به‌محض کسب تکلیف به کانادا بازگشت و طبق فرمان مرادش چنان شتابی در کسب علوم گرفت که با ترم‌های تابستانی و واحدهای اضافی مدارک لیسانس در رشته سازه‌ها و فوق‌لیسانس در رشته پل‌سازی در مدت 5 سال با معدل بالا در دانشگاه تورنتو کانادا را دریافت کرد به‌طوری‌که کارشناسان و نخبگان کانادا از این واقعه متعجب شدند و با اعزام خبرنگاران مختلف از او درخواست اقامت کردند. پیشنهاد حقوق بالایی را به او دادند اما او گفت: " باید به ایران برگردم و به ملتم خدمت کنم. مدیون آن‌ها هستم. " آن‌ها هم به بهانه‌های مختلف از تحویل مدرک تحصیلی خودداری کردند. سردار شهید از دریافت مدرک چشم‌پوشی کرد و چند سال بعد از بازگشت به ایران ناچار شدند مدرک تحصیلی را برایش به آموزش عالی ارسال کنند.

 

در سال ۱۳۶۱ش به ایران بازگشت و وارد نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. به دلیل لیاقت و ابراز شایستگی در معاونت فنی و مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه مشغول انجام‌وظیفه شد. پس از مدتی، مأمور تأسیس قرارگاه‌های «صراط‌المستقیم» و «خاتم‌الانبیاء» شد. از ابتدای ورود به جبهه‌های حق علیه باطل تا هنگام شهادت، در ۲۴۰۰ پروژه کوچک و بزرگ از خط مقدم تا عقبه شهر‌ها، شرکت داشت.

 

سرانجام در 28 مهرماه ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق به ندای حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در بهشت ثامن صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون