تاریخ خبر: کد خبر: 9044

یادداشت/

شروع تیم جدید مدیریت شهری با حاشیه‌سازی؛ امیدی به تغییر هست؟

بر هر صاحب بصیرتی پوشیده نبود که مشهد شهر مذهبی و جریان غالب در مشهد مقدس جریان انقلابی و ولایی است. پس این موضوع که شورای شهر برای بقاء خود به مقابله با عقاید و آداب و رسوم مذهبی مردم مشهد نمی‌رود برای هیچ صاحب عقل و خردی دور از ذهن نبود.

 شروع تیم جدید مدیریت شهری با حاشیه‌سازی؛ امیدی به تغییر هست؟

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت‌الاسلام مهدی قیاسی کارگرمقدم در یادداشتی نوشت:

در انتخابات ۱۳۹۶ حجت الاسلام رئیسی در مشهد مقدس با ۹۰۰ هزار رأی پیشتاز عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود اما در انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد به دلیل تعدد لیست‌های اصولگرایان و وحدت شکنی‌های حزب اللهی نماها شاهد رأی آوردن لیست واحد اصلاح طلبانِ امید بودیم.

 

اما بر هر صاحب بصیرتی پوشیده نبود که مشهد شهر مذهبی و جریان غالب در مشهد مقدس جریان انقلابی و ولایی است. پس این موضوع که شورای شهر برای بقاء خود به مقابله با عقاید و آداب و رسوم مذهبی مردم مشهد نمی‌رود برای هیچ صاحب عقل و خردی دور از ذهن نبود.

 

اما با کمال تعجب دیدیم در اولین روزهای شروع به کار شورای پنجم شهر مشهد حذف بودجه اربعین حسینی خبرساز شد. مدتی بعد مراسم معارفه شهردار مشهد در حالی در برج سپید برگزار شد که تالار شهر مشهد در اختیار شهرداری است و می‌توانست این مراسم را در تالار شهر برگزار کند تا شروع به کار شهردار مشهد با وجود این همه حاشیه نشین نماد اشرافی‌گری نداشته باشد.

 

در ادامه حاشیه سازی های شورای پنجم، نحوه استقبال شهر از ماه عزای حسین علیه‌السلام نیز مسئله ساز شد به گونه‌ای که گویی اساساً مسئولین شهر مشهد تاریخ روز و ماه را گم کرده‌اند!

 

مشهد مقدس شهر علی بن موسی الرضا علیه السلام که در سال ۲۰۱۷ به پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شده است در این روزها هیچ رنگ و نشانی از عزای حضرت سیدالشهداء ندارد.

 

این بی رنگی و بی توجهی شهرداری مشهد به ماه عزای سید و سالار شهیدان زمانی مضاعف شد که شهردار مشهد مقدس دو روز قبل از شروع محرم تصمیم می‌گیرد اطلاعیه‌ها و بنرهای هیئات مذهبی را به اسم ساماندهی بنرها به داربست‌هایی که در سطح شهر میزند محدود کند و اطلاعیه‌های هیئات مذهبی را از سطح شهر جمع آوری نماید!

 

شهرداری که خشم مردم مشهد را دید برای ماستمالی کردن اقدامات نابخردانه خود اعلام کرد اطلاعیه هیئات را بصورت رایگان در روزنامه شهرآرا (که مخاطب و خواننده چندانی) ندارد چاپ می‌کنیم و هیئاتی که بنرهایشان جمع اوری شده است تشریف بیاورند بنرها را تحویل بگیرند اما بنرها باید فقط روی داربست‌های نصب شود وگرنه مجدداً جمع آوری می‌گردد!

 

نتیجه این بی تدبیری و کج سلیقگی آقایان در شهرداری  یک کلان شهر مذهبی برای محدود کردن نصب بنر و مخالفت با نصب پرچم‌های سیاه بر خلاف آنچه رسانه‌های وابسته به شهرداری منعکس می‌کنند موجب اعتراض قشر متدین مشهد شده است.

 

از این مدل فعالیت‌های دور از خرد برداشت می‌شود شورا و شهرداری مشهد نیامده عزم رفتن کرده است و با عملکرد دور از تدبیر و خرد خواسته یا ناخواسته می‌خواهد فعالیت‌های خود را در سایه خشم مردم ادامه دهد تا با دو قطبی سازی جامعه کم کاری‌هایشان دیده نشود.

 

 این روش دولت تدبیر و امید  که راه رفتن روی لبه‌ی تیغ است در مشهد مقدس به هیچ عنوان جوابگو نبوده، از این رو به شورا و شهردار تازه کار مشهد توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدام مطالعه بیشتری نسبت به مشهد و مردم مشهد مقدس داشته باشند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون