تاریخ خبر: کد خبر: 8971

در نشست اعضای شورای چهارم و منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد عنوان شد

شورای چهارم در نهایت صمیمیت تحویل شورای پنجم خواهد شد/ وضع شهر نتیجه ضعف شهردار و شورای شهر نیست

اعضای شورای شهر چهارم و منتخبین شورای شهر پنجم مشهد در نشستی مشترک نسبت به مسائل شهری و همچنین دوره انتقالی شورا، به تبادل نظر پرداختند.

شورای چهارم در نهایت صمیمیت تحویل شورای پنجم خواهد شد/ وضع شهر نتیجه ضعف شهردار و شورای شهر نیست

به گزارش «قاصدنیوز»، اعضای شورای شهر چهارم و منتخبین شورای شهر پنجم مشهد در نشستی مشترک نسبت به مسائل شهری و همچنین دوره انتقالی شورا، به تبادل نظر پرداختند. گزیده این اظهارات در ادامه می‌آید:

 

* گزیده اظهارات منتخبان جدید شورای شهر پنجم مشهد در نشست مشترک با اعضای شورای چهارم:

*موحدی زاده: دغدغه‌های اعضای شورای پنجم و چهارم را مشترک است. در صورت عدم کسب رضایتمندی مردم دیگر تفکر اصلاح طلب و اصولگرا معنا ندارد و بسیار از دست آوردها متاسفانه از دست خواهد رفت.
 

*گندمی: شورای پنجم معتقد است شهرداری نمی‌تواند درخدمت شورا باشد و شورا نیز نمی‌تواند درخدمت شهرداری باشد، شورای شهر باید با کمک نخبگان مدل شورا و شهرداری در خدمت مردم را پیاده سازی کند.
 

*نوروزی: وضع شهر نتیجه ضعف شهردار و شورای شهر نیست؛ وقتی در سال 1363 بیش از 50 درصد بودجه شهرداری‌ها لغو می‌شود و لایحه درآمدی شهرداری پس از 30 سال هنوز نرسیده، پایه و اساس انحراف و ایجاد مشکلات در شهر گذاشته می‌شود.


*حیدری: شورای چهارم آثار نیکی از خود به جا گذاشته‌ است. در حوزه تنظیم اسناد و برنامه، کار با قدرتی صورت گرفته، سنت مبارکی است که در شورا بنا شده است. شورای پنجم با تداوم و پیگیری کار را به اتمام خواهد رساند و کارهای جدیدی با همین مبنا خواهد داشت.

 

Page1

 

*گزیده اظهارات اعضای شورای شهر چهارم در نشست مشترک با منتخبان شورای پنجم:
 

*هراتی: تقابل صورت گرفته بین حاکمیت ملی و حاکمیت محلی و تقابل بین شهرداری و دستگاه قضا بسیار آسیب زاست. راهکار خروج از این تقابل‌ها ایجاد زیر ساخت‌های حقوقی است.

 

*سهیلی: ورود بیش از حد نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اداری در امور مدیریت شهری یکی از چالش های پیش روی منتخبین شورای پنجم است. دیده شده که مدیران شهرداری را در صورت اجرای مصوبات تهدید به پیگرد می‌کنند.

 

*سروی‌ها: شورای چهارم در نهایت صمیمیت تحویل شورای پنجم خواهدشد/  نخبگان و مردم شاخص های مختلفی برای ارزیابی عملکرد شورا دارند. به عنوان مثال میزان حفاری تونل قطار شهری و غیره، قابل آمارسازی نیستند.

 

*انتظاری هروی: در برنامه ششمجایگاه شوراها در حال کمرنگ شدن است و نقش شوراها به سمت دولتی شدن پیش می رود. با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده بعد از انتخابات، شورای پنجم می تواند با تعامل با دولت و مجلس از این ظرفیت‌ها استفاده کند. 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون