تاریخ خبر: کد خبر: 8926

حجت الاسلام رئیسی ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس

ابتدا فقط حزب الله لبنان بود حالا در یمن و سوریه و عراق نیز حزب الله داریم/ اینها به برکت مواضع ظلم‌ستیزانه مردم ایران است

دشمنان در این سال‌ها تلاش کردند مسئله قدس دیگر مسئله اصلی جهان اسلام نباشد، جریان داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری را راه انداختند تا مسئله اصلی امت اسلامی، آنان بشود.

ابتدا فقط حزب الله لبنان بود حالا در یمن و سوریه و عراق نیز حزب الله داریم/ اینها به برکت مواضع ظلم‌ستیزانه مردم ایران است

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم ویژه سحر حرم مطهر در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی با اشاره به روز قدس، آن را روز حمایت از مردم فلسطین عنوان کرد و گفت: مردم ما در این روز حرکت می‌کنند تا حمایتی از مظلومان در فلسطین و مظلومان عالم داشته باشند.

 

وی ادامه داد: خدا امام بزرگوارمان را رحمت کند که روز قدس را آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روزهای عبادت و بندگی برای همه مسلمانان است، قرار داد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دگرخواهی را از آموزه‌های ماه رمضان آموخته‌ایم، عنوان کرد: اینکه انسان تنها خودش نباشد دیگران را نیز به یاد داشته باشد را آموخته‌ایم، این دگرخواهی ایجاب می‌کند روز قدس نیز به آزادی قدس شریف که در مکتب امام از اصول مهم است، توجه داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه امام راحل مسئله آزادی فلسطین را از روز اول انقلاب مسئله مهم جهان اسلام عنوان کردند، ادامه داد: دشمنان در این سال‌ها تلاش کردند مسئله قدس دیگر مسئله اصلی جهان اسلام نباشد، جریان داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری را راه انداختند تا مسئله اصلی امت اسلامی، آنان بشود.

 

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: امروز در حالی روز قدس را برگزار می‌کنیم که به برکت حضور نیروهای بیدار، آگاه و آماده جهان اسلام، روزبه‌روز شاهد اضمحلال جریان‌های تکفیری و تروریستی در منطقه هستیم.

 

وی به گسترش جریان جهادی انقلاب اسلامی در امت اسلامی اشاره و عنوان کرد: می‌خواستند ارتش کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری از بین ببرند، اما موفق نشدند، ابتدا یک حزب‌الله در لبنان داشتیم اما به برکت همین حضور و همین مواضع ظلم‌ستیزی مردم، امروز شاهد شکل‌گیری حزب‌اللهی در سوریه، عراق و یمن هستیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آنان نگران حزب‌الله در لبنان بودند اما می‌بینیم در جای‌جای کشورهای اسلامی، نیروهای با بصیرت و هوشیار دارند از کشورهای خود و اسلام دفاع می‌کنند.

 

وی افزود: حضور پرمعنای مردم در روز قدس دشمن‌شکن خواهد بود و باعث امیدواری همه مظلومان و ستمدیدگان عالم می‌شود.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون