تاریخ خبر: کد خبر: 8923

کمک هزینه دادن به دانشجویان محروم در دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع)

در این طرح نه تنها شهریه‌ای از دانشجویان گرفته نمی‌شود، بلکه به آنان کمک هزینه‌ای نیز داده می‌شود که خلاف سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی بوده و مخصوص دانشگاه امام رضا (ع) است.

به گزارش «قاصدنیوز»، سعید شعرباف معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه امام رضا(ع) مشهد گفت: ما به دنبال سرانه‌های دولتی هستیم که به سایر دانشگاه‌های داده می‌شود و پس از آن به دنبال کسب سرانه‌های بین‌المللی هستیم.

 

وی اظهار کرد: از این پس دانشگاه امام رضا علیه السلام یک دانشگاه ماموریت‌گرا است و برنامه‌ها و مزیت‌هایی دارد که ویژه خود این دانشگاه است و با دانشگاه‌های دیگر قصد رقابت ندارد.

 

وی ادامه داد: تعامل در حوزه بین‌الملل یعنی ارتباط بین‌المللی که در آستان قدس وجود دارد و سالانه با حدود سه میلیون زائر ارتباط پیوسته دارد، باعث می‌شود که این مزیت فقط مربوط به آستان قدس و دانشگاه امام رضا(ع) باشد.

 

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه امام رضا(ع) افزود: بخش دیگر ماموریت های ویژه آستان قدس است به عنوان مثال نامه‌ای که از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص محرومیت زدایی به تولیت آستان قدس داده شده، افزایش تمرکز بر روی محرومین است. لذا یکی از ماموریت‌های ما برنامه‌ریزی برای توانمندسازی مناطق محروم، به خصوص مشهد است که باید بخشی از ‌آن در دانشگاه مطرح می‌شود. 

 

شعرباف با اشاره به طرح بورس ممتازین-محرومین در این دانشگاه، گفت: در این طرح نه تنها شهریه‌ای از دانشجویان گرفته نمی‌شود، بلکه به آنان کمک هزینه‌ای نیز داده می‌شود که خلاف سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی بوده و مخصوص دانشگاه امام رضا (ع) است.

 

وی عنوان کرد: آستان قدس یک هولدینگ اقتصادی است، یعنی از پایین به بالا تمام زنجیره اقتصادی و زنجیره تربیتی را در خود دارد، از مهدکودک تا دانشگاه و کارخانه در این مجموعه وجود دارند که در سایر دانشگاه‌ها وجود ندارد.

 

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه و راه‌های آموزشی در آستان قدس وجود دارند که موجب می‌شود با یک برنامه منظم به اهداف خود برسیم؛ قطعا در مقایسه با سایر دانشگاه‌های غیرانتفاعی به دلیل سرانه‌ای که از آستان قدس دریافت می‌کنیم، از لحاظ امکانات قابل مقایسه نیستیم و شرایط بسیار مطلوبی داریم.

 

شعرباف گفت: تاکنون با ملاک‌هایی که از طرف وزارت علوم برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها مطرح شده همیشه در گروه A  دانشگاه‌های غیر انتفاعی قرار گرفته‌ایم  و در ملاک‌ قبولی مقطع کارشناسی ارشد در بعضی از رشته‌ها، رتبه یک را کسب کرده‌ایم. 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون