تاریخ خبر: کد خبر: 8095

اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان معرفی شدند + عکس

رییس دفتر مقام معظم رهبری: ایستادگی برابر ضد انقلاب مهم ترین وظیفه شورای مدیریت حوزه های علمیه است/ آیت الله علم الهدی خطبه های پربار و زبان گویایی دارند

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم معارفه اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مهم ترین وظیفه این شورا را مراقبت بر توصیه رهبر انقلاب پیرامون «انقلابی بودن» و «انقلابی ماندن» حوزه های علمیه خواند.

به گزارش «قاصد نیوز»، مراسم معارفه اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان صبح شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید، طلاب و مدیران حوزه علمیه خراسان در تالار اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی پس از معارفه حضرات آیات و حجج اسلام مصباح عاملی، علم الهدی، رضا زاده، مرتضوی، مروارید، رییسی و فرزانه به عنوان اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله واعظ طبسی، اظهار کرد: ایشان در زمان حیاتشان به نحو احسن به وظایف خود عمل کرده و بدون شک نام این عالم فقید برای همیشه تاریخ در تارک آستان مقدس امام رضا (ع) می‌درخشد.

وی با اشاره به مدیریت منحصربفرد آیت الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: برگزاری اجتماعات عظیم و حضور میلیونی مردم عاشق از نقاط مختلف جهان در حرم و بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) نیازمند امکانات فراوانی بود که خوشبختانه طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره تولیت عالم فقید آیت‌الله واعظ طبسی این امکانات به خوبی فراهم شد. پس از رحلت آیت‌الله واعظ طبسی بنا به پیشنهادات و البته تصمیم مقام معظم رهبری بنا بر این شد که مسئولیت‌های نمایندگی ولی‌فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و مدیریت عالی حوزه علمیه خراسان که بر عهده این مرحوم بود تفکیک شود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ضمن اشاره به شایستگی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی با توجه به ویژگی هایی چون صلابت مدیریتی، تیزبینی و ذکاوت در وی، درباره انتصاب آیت الله علم الهدی به نمایندگی ولی فقیه در خراسان رضوی نیز گفت: ایشان در میان ائمه جمعه کشور یکی از بهترین‌ها بوده و خطبه‌های آیت‌الله علم‌الهدی پربار است و زبان گویایی هم دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بر لزوم توجه طلاب و مدیران حوزه های علمیه به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با نمایندگان حوزه علمیه قم، «انقلابی ماندن» حوزه را عامل استمرار موفقیت آن دانست و تأکید کرد: مهمترین وظیفه شورای مدیریت حوزه‌های علمیه ایستادن محکم و با قدرت مقابل عوامل ضد انقلاب است.

وی افزود: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه در خفقان کامل به سر می‌بردند و روحانیون در آن شرایط به مبارزه با رژیم طاغوت پرداختند و بعد از آن نیز به لطف خداوند متعال و به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای فعالیت گسترده حوزه‌های علمیه فراهم‌ شده است و طلاب و مدیران باید قدردان این موقعیت باشند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر جدید حوزه علمیه خراسان، فلسفه حضور حوزه های علمیه در جامعه را تداوم بخشیدن به حرکت دینی و علمی، حضور در اجتماع و مبارزه با انحرافات خواند و اظهار کرد: باید انقلابی بیندیشیم و انقلابی عمل کنیم و با توکل و اخلاص و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، ادامه دهنده راه امام(ره) و شهدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در سخنانی روحانیت را قوی ترین، اثرگذار ترین و مطمئن ترین گروه مرجع جامعه عنوان کرد و افزود: امروز فقه حکومت می‌کند و در برابر همه سخنان متفاوت مطرح در جهان، مدعی است که می‌تواند تمام شئون زندگی اجتماعی انسان معاصر را رقم بزند. علی‌رغم تلاش‌هایی برای آنکه نشان دهد نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است اما فقه به نام اجتهاد تمدن‌ساز، این ادعا را به کرسی نشاند و ضمن پاسخ‌گویی به تمام نیازهای انسان، جوامع بشری را نیز به این راه دعوت کرد.

گفتنی است در این مراسم آیات خلخالی، مقتدایی، سید محمد غروی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون