تاریخ خبر: کد خبر: 6643

ابهامات حوادث عربستان

به قلم: سید هاشم فیروزی

ابهامات حوادث عربستان

قربانی شدن حاجیان امسال در روز عید قربان به دست رژیم ضحاک زمان که تنها با ریختن خون مظلومان و پابرهنگان ادامه حیات داشته از چندین منظر قابل تأمل است.

 

در وهله اول باید ذکر کرد که قطعا مراسم حج امسال در هر شرایطی همچون خاطرات حج خونین سال 1366 از ذهن و یاد مردم ایران پاک نخواهد شد هر چند منافع و مطامع عده ای در داخل بر تطهیر چهره نجس و کثیف آل سعود و دلارهای آنان باشد که شاید بتوان نمود آن را در عدم موضع گیر ی شفاف و قوی و یا عدم مقصر دانستن دولت آل سعود توسط عده ای معلوم الحال دانست که نقطه عطف این روابط دوسویه و صمیمانه را باید در نامه ها و بوسه ها جست و جو کرد.

 

و اما بعد از حادثه سقوط جرثقیل در روز ١١ سپتامبر که در آن یازده نفر از هم وطنانمان از دنیا رفتند برخی شواهد همچون سرعت واقعی باد، تاریخ و ساعت حادثه و نحوه ی سقوط برعکس جرثقیل و فوت مشکوک دانشمند نخبه فضایی کشورمان در این حادثه که دیدار رهبر معظم انقلاب همچون دیدار با خانواده شهدای هسته ای با خانواده ایشان را در پی داشت، نکات و مسائلى است که  ذهن انسان را دچار سردرگمی و ابهام میکند آن هم با سابقه خراب آل سعود در ترور و کشتار . حال با فرض بر وقوع این حادثه از روی اتفاق در حج امسال چندین سانحه دیگر برای زوار ایرانی رخ داد که لاقل علامت سوال های بنده حقیر را چند برابر می کند.

حوادثی همانند افتادن پنکه سقفی بر روی تعدادی از زائران ایرانی، آتش گرفتن هتل محل اقامت زائران ایرانی  و در پایان سانحه غم انگیز سرزمین منا که در آن تاکنون بالغ بر 239 نفر از هم وطنانمان کشته و حدود 241 نفر مفقود گردیده که هر لحظه به تعداد کشته شدگان افزوده می شود.

 

از زاویه ای دیگر اگر تعداد کل حاجیان امسال را حدود دو میلیون و تعداد کل حاجیان ایرانی را بنا بر اطلاعات بنده حدود ٦٠ هزار نفر در نظر بگیریم حدود یک سی ام از کل حاجیان، ایرانی می باشد و حال اگر تعداد کل کشته ها که حدود 2هزار نفر می باشد را به تعداد کل کشته شده های ایرانی تقسیم کنیم به عدد یک دهم که سه برابر میانگین تعداد حاجیان ما به کل حج گزاران می باشد خواهیم رسید که این عدد تنها بیانگر کشته شده ها تا این لحظه می باشد و اگر مفقودین را نیز در این تقسیم در نظر بگیریم تقریبا نیمی از تلفات از حاجیان ایرانی می باشد.

 

از دیگر سو عامل اصلی این اتفاق ورود شاهزاده خبیث سعودی به محل رمی جمرات اعلام شده است است اما سوال اساسی این است چرا اکثر کشته ها از کشورهای مظلوم آفریقایی،پاکستان و ایران می باشد و کشورهای خائن حاشیه خلیج فارس همچون حادثه ١١ سپتامبر در آمریکا که در آن هیچ یهودی به هلاکت نرسید، کشته ندادند و یا آمارشان بسیار ناچیز است.

 

شاید این تحلیل در  وهله ی اول کمی امنیتی به نظر برسد اما از این رژیم سفاک خونخوار که در روز عید قربان مردم مظلوم یمن را از آسمان با هواپیماهای آمریکایی، اسرائیلی و در روی زمین با عوامل انتحاری اش به خاک و خون می کشد هر چیزی بر می آید.

 

امیدوارم تا مسئولان رسمی جمهوری اسلامی هر چه سریع تر اقدامی درخور در سطح بین المللی همچون گرفتن مدیریت حج را به سرانجام رسانند، چرا که تجربه نشان داده است برای آل سعود سوریه، لبنان، عراق، یمن، مکه و منا فرقی نمی کند و در هر کجا به هر وسیله ای چه با هواپیما چه با عوامل انتحاری و ترور و چه با مدیریت ناشایست و غلط دست به کشتار می زند.

 

هنوز این جمله امام روح الله در گوش مان می پیچد که می گفت: "اگر از صدام بگذریم، اگر از جنایت های آمریکا هم بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت. انشاالله اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود بر طرف خواهیم کرد و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق آزادی کعبه از دست نا اهلان و نا محرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد."

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون