تاریخ خبر: کد خبر: 3671

یک تیتر و دونشان هاشمی

به قلم: حجت الاسلام حسین ابراهیمی

یکی از موارد مورد اتفاق در بین سیاسیون، مهارت سخن گفتن دو پهلو و بیان مواضع دوگانه توسط جناب هاشمی رفسنجانی است. در آخرین این هنرنمایی‌ها باید بیایید و ببینید این مرد با چند کلمه "وحدت" ، "تندروی" و دم زدن از دین و مظاهر دینی چگونه در جهت مقاصد خویش سخن می گوید. 

 

هاشمی رفسنجانی در آستانه هفته وحدت سخنانی را بیان کرد که در سایت‌ها و روزنامه‌های حامی ایشان به طور گسترده پوشش داده شد و برای آن تیتر زده شده بود که: «صدا وسیما علائم تفرقه در جامعه را پخش می کند/باید همدلی و همراهی را در جامعه تقویت کنیم »

 

یکی از جملات عجیب و غریب ایشان در این سخنرانی که ذیل موضوع وحدت اسلامی می‌باشد آن است که «اصل وحدت و اتحاد چیز آسانی نیست که ما 30 سال حرف وحدت را می زنیم اما وارد عمل نشده ایم؛ قطعا باید وارد عمل شویم». باید از ایشان پرسید که این چه وحدتی است که ما بعد از گذشت سی سال به آن نرسیده ایم؟ آیا این سخن تمام زحمات سی ساله علما را در این باب زیر سوال نمی برد؟ 

 

 

البته باید گفت کهولت سن ممکن است برای بسیاری و از جمله آقای هاشمی فراموشی بیاورد جایی که ایشان بارها در کنفرانس‌های وحدت اسلامی از دستاوردهای سی ساله نظام در این باب گفته اند، مثلا در ششم آبان 87 در مصاحبه‌ای در جواب این سوال که امام خمینی(ره) دغدغه زیادی در موضوع جهان اسلام داشتند؛ شما بعد از امام چه کردید؟ می گوید:

ما که کردیم. ما سال اول با خواست امام کنفرانس وحدت درست کردیم. یعنی 30 سال است. چقدر داریم انجام می دهیم. از این کارها زیاد داریم می‌کنیم، مجمع تقریب درست کردیم و دنبالش هستیم.

 

البته خیلی از اوقات، گذران دوران موجب تغییراتی در انسان‌ها می شود و اخیرا گاه و بی گاه سخنانی از سوی جناب آقای هاشمی در این زمینه منتشر می گردد که موجبات شادی وهابیون را فراهم کرده است1 و حتی گاهی مفتیان بزرگ وهابی رسما از ایشان به خاطر این مواضع تشکر می‌کنند، که این فعالیت های اخیر آقای هاشمی، همین عملی است که امروز می گویند سی سال است انجام نشده است.

 

جالب اینجاست، امثال جناب هاشمی که همیشه از تندروی یک عده می‌گویند و از افراط ها می نالند، خود دچار یک نوع افراط و تندروی در موضوع وحدت می‌باشند که آن مطلب به طور خلاصه «اسلام بدون مذاهب و مذهب بدون مظاهر» است. 

 

اما موضوع دیگری که شاید انگیزه اصلی این تیتر دوپهلو بود، نشانه گیری هاشمی رفسنجانی به سمت صدا و سیما پیرامون مستندهای ضدفتنه این روزها در سالروز حماسه نهم دی و یادآوری جنایت و خیانت فتنه گران در این برنامه ها بود.  

 

جایی که هرچقدر هم که صدا و سیما سعی کند نمی‌تواند نقش پر رنگ او و خانواده اش را در فتنه 88 نادیده بگیرد که البته رسالت صدا وسیما انعکاس حقایق است و در این موضوع تفرقه و انحراف را کسانی ایجاد کردند که از بدنه ملت ولایتمدار جدا شدند و با اهانت به سیدالشهدا(علیه السلام) و امام امت و آشوب و خیانت، منفور مردم شدند و نیز دیگرانی که با نامه بدون سلام و برپاکردن آتشفشان فتنه اصل تفرقه افکنی و انحراف و فتنه را کلید زدند. 

  

.........................................................................................

1-هاشمی رفسنجانی چگونه باعث شادمانی وهابیون شد؟

کلمات کلیدی

  • حسین 0 0

    سخنانی از سوی جناب آقای هاشمی در این زمینه منتشر می گردد که "موجبات" شادی وهابیون را فراهم کرده است...

    اصلاح کنین

ارسال نظر

تریبون