تاریخ خبر: کد خبر: 1678

جزئیات جلسه مجلس با سرپرست وزارت علوم پیرامون سه هزار بورسیه

کسانی که این اسامی را منتشر کردند نشان می‌دهند به هیچ چیز اعتقاد و باور ندارند صراحتا دروغ می‌گویند تا به اهداف سیاسی خود برسند و طبیعتا باید با اینگونه افراد برخورد کرد که چرا به خود اجازه می‌دهند با آبروی افراد بازی کنند.

روز گذشته جلسه کمیته بورس دانشجویان مجلس شورای اسلامی با سرپرست وزارت علوم برگزار شد؛ جلسه ای دو ساعته که پیرامون پرونده 3000 دانشجوی بورسی برگزار شد.

 

به گزارش قاصد نیوز  آنطور که پیش از این نیز فرجی دانا گفته بود که نباید گفت همه 3000 بورسیه غیرقانونی بوده اند، محمدعلی نجفی نیز تاکید کردکه اکثر بورسیه ها مشکلی ندارند.

 

نجفی گفت: "اکثر بورسیه‌ها مشکلی ندارند"

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته بورس دانشجویان با اشاره به دغدغه‌های اعضای کمیته بورس، یادآور شد: اصل بحث بورسیه جزو مواردی نبود که در استیضاح هم مطرح شود، اما این مسئله از طرف دوستان دولت به رسانه‌ها آمد و برای آبروی افراد نیز خیلی خوب نشد، زیرا چیزی که واقعیت خارجی نداشت و پیرایه‌ای غیرواقع را نسبت می‌داد.

 

این نماینده مجلس به دیدگاه سرپرست وزارت علوم در این زمینه اشاره و تصریح کرد: آقای نجفی نیز از این قضیه خیلی خرسند نبود. وی به یکی از دانشجویان بورسیه خارج که مدتی قبل برای کاری به ایران آمده بود و با وی ملاقات داشته، استناد می‌کرد که این دانشجو عنوان کرده این وضعیت برای کل دانشجویان اعزامی به خارج خیلی نامناسب شده و فکر می‌کنند هرکسی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته، بی‌سواد است.

 

جعفری  تأکید کرد: این مسئله به بورسیه‌ها خیلی لطمه زد که متأسفانه در رسانه‌های خاصی مطرح شد.

 

وی با اشاره به فضای جلسه روز گذشته کمیته بورس با سرپرست وزارت علوم، ادامه داد: فضای عمومی جلسه فضای خوبی بود و آقای نجفی هم اراده‌‌اش بر این بود که این موضوع باید دوستانه حل و نباید با آبروی افراد بازی شود. تأکید ما نیز این بود که اگر مواردی تخلف شده که ممکن است در هر زمانی باشد مراجع قانونی با آن درست برخورد کنند و اگر مواردی که هست که واقعیت ندارد به‌قول آقای نجفی اکثرشان مشکلی ندارند، باید از آنها اعاده حیثیت شود تا مشکلی برای‌شان ایجاد نشود.

 

این نماینده مجلس با اشاره به ادامه جلسات کمیته بورس، گفت: این جلسات ادامه خواهد داشت و قرار شد ما به‌عنوان وظیفه نظارتی‌مان با سازمان بورس دانشجویان و کارهایی که آنها در جهت حل و فصل مسائل انجام می‌دهند در تماس قرار بگیریم و از نزدیک موارد را بررسی کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرپرست وزارت علوم تأکید کرد که مجلس به‌عنوان وظیفه نظارتی خود هر اطلاعاتی را که لازم است در اختیار خواهد داشت و ما نیز تأکیدمان این بود که به‌دنبال کشف حقیقت هستیم تا این پیرایه بی‌جایی که به نظام بسته شده، برطرف شود.

 

جزئیات دیگری از جلسه کمیته بورس مجلس با نجفی
سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دیدار اعضای کمیته پیگیری بورس‌های تحصیلی داخلی مجلس با سرپرست وزارت علوم گفت: در این جلسه بحث‌هایی در مورد روند رسیدگی به موضوع بورسیه‌ها و اسامی منتشر شده در ارتباط با استفاده از ‌بورسیه‌های غیرقانونی و اینکه چه کسانی این اسامی را منتشر کرده‌اند، صورت گرفت و مقرر شد تا 2 طرف همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند و وزارت علوم پرونده‌های مربوط به این موضوع را در اختیار اعضای کمیته قرار دهد.

 

وی با مثبت ارزیابی کردن این جلسه افزود: مقامات وزارت علوم بر این نکته تاکید داشتند که باید با متخلفین در ارتباط با بورسیه‌ها برخورد لازم صورت گیرد و 2 طرف بر این نکته اتفاق نظر داشتند که از موضوع بورسیه‌ها و بحث استیضاح وزیر علوم سوءاستفاده‌های سیاسی صورت گرفته است.

 

عضو کمیته رسیدگی به بورسیه‌های تحصیلی در مجلس، اظهار داشت:‌ یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس که حائز استفاده از شرایط بورسیه تحصیلی بود،‌ پس از طی مراحل قانونی به هنگام استفاده از این امتیاز از دولت تذکری را دریافت کرد که قانونا نمی‌تواند هم مامور به تحصیل بوده و هم نماینده مردم در مجلس باشد به همین دلیل نماینده مربوطه استعفای خود را از تحصیل اعلام کرد.

 

نبویان همچنین خاطرنشان کرد: پس از انصراف نماینده مربوطه از استفاده از بورسیه تحصیلی مقامات وزارت علوم در دولت یازدهم با وی تماس گرفتند و عنوان کردند که ما شرایط تحصیل خارج از کشور را برای شما فراهم می‌کنیم.

 

وی افزود: پس از اصرارهای مکرر مقامات وزارت علوم و امتناع نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از استفاده از امتیاز بورس تحصیلی، در اسامی منتشر شده تحت عنوان استفاده کنندگان غیرقانونی از بورس تحصیلی نام وی نیز به چشم می‌خورد.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که این اسامی را منتشر کردند نشان می‌دهند به هیچ چیز اعتقاد و باور ندارند صراحتا دروغ می‌گویند تا به اهداف سیاسی خود برسند و طبیعتا باید با اینگونه افراد برخورد کرد که چرا به خود اجازه می‌دهند با آبروی افراد بازی کنند.

 

نبویان خاطرنشان کرد: کار کسانی که این اسامی را منتشر کرده‌اند نه قانونی است نه اخلاقی بلکه کار این افراد به برخی از آنها نزدیک به فتنه هستند با هدف رسیدگی به مقاصد سیاسی‌شان انجام شده است و نمایندگان ملت در این راستا از حقوق و آبروی مردم به حتم دفاع خواهند کرد.

 

منبع:خبرنامه دانشجویان ایران

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون