تاریخ خبر: کد خبر: 4578

اجتماع سقیفه آغاز تاریکی در تاریخ اسلام است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان سقیفه را آغاز تاریکی در تاریخ اسلام دانست و گفت: امروز می‌بینیم که چگونه تاریکی عالم را فراگرفته و داعشی ها برای ثواب و این‌که در قیامت اهل بهشت شوند، سعی می‌کنند عده بیشتری از شیعیان را بکشند.

اجتماع سقیفه آغاز تاریکی در تاریخ اسلام است

به گزارش قاصدنیوز، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی شب گذشته در مراسم عزاداری شب شهادت صدیقه اطهر(س) که در نمایشگاه فاطمیه برگزار شد، به بیان ویژگی‌های بهار مادی و بهار معنوی پرداخت و گفت: نوروز، زنده شدن مادی است، بهار، زمین را بعد از یک مرگ زنده می‌کند به‌عبارت‌ دیگر، زندگی مادی بعد از مرگ مادی است.

 

وی با اشاره به زندگی و مرگ مادی، ادامه داد: ظلم و عدل نیز همچون خشک‌سالی و بارندگی است؛ عدالت همچون باران و ظلم خشک‌سالی و بی‌بارانی است با این تفاوت که باران امری مادی و عدالت امری معنوی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که عدالت دل‌ها را زنده می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی تمام عالم با باران عدالت سیرآب شد، تمام عالم نیز زنده می‌شود افزون بر آن، حیات معنوی وجود دارد که رهایی دنیا از ظلم است، عالم با ظلم می‌میرد و پس‌از آن با عدل زنده می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که عدالت پس از ظهور امام زمان گسترده خواهد شد، تأکید کرد: نکته مهم این است که این کار به‌یک‌باره صورت نمی‌گیرد بلکه یک امر تدریجی است؛ همه‌چیز عالم تدریجی است و از نقطه‌ای شروع می‌شود، ظهور نیز همین‌طور است و عالم برای پر شدن از عدل و داد، از صفر شروع می‌شود.

 

اجتماع سقیفه آغاز تاریکی در تاریخ اسلام است

 

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری، سقیفه را آغاز تاریکی در تاریخ اسلام دانست و ادامه داد: در جلسه سقیفه بنی ساعده کسی را جای علی (ع) نصب کردند، این‌یک نقطه برای شروع تاریکی بود، امروز می‌بینیم که چگونه تاریکی عالم را فراگرفته، داعشی ها برای ثواب و این‌که در قیامت اهل بهشت شوند، سعی می‌کنند عده بیشتری از شیعیان را بکشند تا به خدا نزدیک شوند، این اعتقاد نتیجه آن اشتباه اول بود.

 

وی به پیش‌بینی ائمه(ع) نسبت به اتفاقات امروز جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع)  می‌گویند «اگر یک نگین الماس روی زمین افتاده باشد و در طرف دیگر یک کودک شیعه نشسته باشد، جنود سفیانی ابتدا آن کودک شیعه را کشته و پس‌ازآن سراغ الماس می‌رود؛ تمام آنچه امروز واقع می‌شود را ائمه موبه‌مو بیان کرده‌اند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: ظلم از یک نقطه شروع شد و آن غصب خلافت است؛ بعد از آن این ظلم عالم‌گیر شد، فاطمه زهرا (س) در برابر غصب خلافت راهکار و ابتکار عمل به خرج داد؛ ابتدا تلاش کرد که در حیات خود مردم را به‌اشتباه خود متوجه کند.

 

وی به عدالت امیرمؤمنان در رفتار خود اشاره و بیان کرد: آنان می‌دانستند اگر علی(ع) تخلفی از آنان ببیند، آنان را رها نخواهد کرد؛ پای خدا در میان بیاید هیچ‌کس را نمی‌بیند و تنها رضای خدا را در نظر می‌گیرد، آنان دیدند با چنین خصوصیتی نمی‌توانند کنار بیایند، ازاین‌رو در مقابل ایشان قرار گرفتند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) به بهانه فدک می‌خواست بگوید اینان برای خلافت صالح نیستند، این کار نتیجه نداد و ایشان پروژه دوم را آغاز کرد، گفت با مرگ خود این حرف را بیان می‌کنم؛ گفت قبر نداشته باشم و بی قبری من آنان را به سؤال ببرد.

 

مخفی بودن قبر صدیقه اطهر یک مبارزه منفی در برابر انحراف حاکمان

 

وی افزود: ایشان این کار را انجام دادند که مردم بپرسند چرا قبر فاطمه(س) مخفی است، بگویند حضرت فاطمه(س) از سران گله داشت، بپرسند از چه گله داشت، بگویند راه اهل‌بیت (ع) از این حاکمان جداست؛ بعدازاین ماجرا، هرکه به علی(ع) و آل علی(ع) ملحق شد از مظلومیت فاطمه(س) است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این‌که دل انسان با عدالت زنده می‌شود، یادآور شد: بغض امیرمؤمنان(ع) ظلمی است که هیچ حسنه‌ای جبرانش نمی‌کند و دل را سراسر می‌میراند؛  وقتی کسی محب علی است، پاکی روح دارد؛ به علی(ع) حق دادن عدلی است که همه دل را فرا می‌گیرد.

 

وی اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) که قبرش را مخفی کرد، یک عمل مبارزه منفی است و معنا دارد، مخفی بودن قبر یعنی من به کارهای اینان اعتراض داشتم، نخواستم در تشییع من شرکت کنند؛ خواستم قبر من پنهان شود که قدر علی مشخص شود.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون