تاریخ خبر: کد خبر: 7571

دبیر جبهه آرمان خواهان واقع بین:

احدیان: با جریان اعتدال مشکلات مبنایی داریم

دبیر جبهه آرمان خواهان واقع بین با بیان اینکه مجلس آینده اصولگرا خواهد بود، گفت: اختلاف ما در حوزه سیاست خارجه با جریان اعتدال که در رأس آن آیت‌الله رفسنجانی قرار دارد، اختلاف مبنایی است.

احدیان: با جریان اعتدال مشکلات مبنایی داریم

به گزارش«قاصدنیوز»، محمد سعید احدیان ظهر امروز در نشست خبری جبهه آرمان خواهان واقع‌بین که با موضوع ارائه گفتمان انتخاباتی جبهه در محل ساختمان این حزب برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر آغاز شروع فعالیت این تشکل هست و باید گفت در موضوع انتخابات بنای فعالیت جدی داریم و نخستین اقدام جدی ما ارائه گفتمان انتخاباتی است و در وهله دوم هم طرح ویژه و متفاوتی برای ارائه لیست جبهه داریم.

 

دبیر جبهه آرمان خواهان واقع بین افزود: در مرام‌نامه جبهه آرمان خواهان واقع‌بین خود را جزء جریان اصولگرایی می‌دانیم و موضوع اولیه ما این است که از لیست اجمالی اصولگرایان حمایت کنیم و بعد از جمع‌بندی اسامی مورد نظر به لیست جبهه، به جریان اصولگرایی پیشنهاد می‌شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به فرآیندی که در لیست انتخاباتی در نظر گرفتیم، فکر می‌کنیم که اگر جریان اصولگرایی منطقی عمل کند لیست مورد نظر تأیید می‌شود،  چراکه در بدنه آن جوانان مومن انقلابی نقش اساسی را ایفا می‌کنند و بر این باوریم که جریان اصولگرایی باید در یک رقابت واقعی به کرسی‌های مجلس دست پیدا کند و لازمه این موضوع هم این بوده که اسمش ضرورت‌های مرزبندی و انتخابات فراگیر را مشخص کنیم.

 

* اصلاح‌طلبان مرزبندی شفاف خود را با ضد انقلاب و عناصر فتنه اعلام کنند

وی تأکید کرد: جریان اصلاحات باید مرزبندی خود را با جریان ضد انقلاب، منافقین و همچنین فتنه به صورت شفاف مشخص و علنی اعلام کند، در نتیجه این جریان نمی‌تواند بدون مرزبندی به طور آزاد وارد انتخابات شود.

 

احدیان با بیان اینکه شورای نگهبان باید با بررسی جدی افراد حق‌الناس جامعه را رعایت کند و کسانی که صلاحیت انتخابات را ندارند بدون ترس از نام‌ها عدم احراز صلاحیت، اسامی آنها را اعلام کند، گفت: در نهایت باید گفت مرزبندی اصلاحات، فرصتی را می‌دهد تا این قشر در عرصه انتخابات حضور پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه گفتمان ما گفتمان مکتب امام راحل است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هم تأکید جدی بر مواضع گفتمان امام راحل دارند، لذا این مباحث می‌تواند به ما کمک کند و با این رویکرد خود مکتب امام عصاره انقلاب اسلامی است و طبیعتاً به همین دلیل می‌تواند بهترین معیارها را برای انتخاب نامزد اصلح به جامعه منتقل کند.

 

احدیان خاطرنشان کرد: قرائت معتبر مکتب امام راحل هم‌اکنون هم وجود دارد که رهبر معظم انقلاب آن را قرائت می‌کنند، لذا اگر در این زمینه حرکت کنیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام راحل را سرلوحه خود قرار دهیم جلوگیری از تحریف مکتب امام(ره) کرده‌ایم.

 

* ضرورت استفاده از جوانان مومن و انقلابی در فضای سیاسی کشور

دبیر جبهه آرمان خواهان واقع‌بین با اشاره به اینکه طرح انتخاب اصلح با خرد جمعی جوانان مومن و انقلابی از طرح‌های این جبهه است، یادآور شد: فکر می‌کنیم مدل انتخاب لیست‌های انتخاباتی در تمام جریان‌های انتخاباتی دچار یک ضعف ساختاری است و این ضعف نیز به این شکل بوده که عده‌ای افراد بسیار خوش فکر پشت درهای بسته می‌نشینند و به لیست‌های انتخاباتی با مدل‌های خود به جمع‌بندی رسیده و سپس آن را ارائه می‌کنند و از حامیان خود طلب حمایت می‌کنند، لذا بر این باور هستیم که باید جوانان مومن و انقلابی و نیروهای انقلاب را به گونه‌ای بارز و مشخص مورد حمایت قرار دهیم که بتوانند وارد فضای سیاسی جامعه شوند.

 

احدیان تبیین کرد: یکی از اهداف این طرح نقش دهی به بدنه اجتماعی جامعه است، همانطور که حضرت امام راحل با جوانان مومن کشور انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و همانطور که در جنگ و حوزه‌های مختلف اعم از علمی و هسته‌ای و اقتصادی فرصت فعالیت پیدا کردند، باور داریم که در عرصه سیاست‌ورزی هم به آنها نقش جدی بدهیم نه اینکه به جای آنها تصمیم‌گیری کنیم.

 

وی در ارتباط با انتخاب افراد مورد نظر جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین تصریح کرد: کلیت طرح این است که از میان افراد منتسب به جریان اصولگرایی، شورای مرکزی جبهه آرمان خواهان گزینه‌هایی را با نگاه حداقلی انتخاب می‌کند و بعد از نهایی شدن این لیست در یک فرآیند و جلسه‌ای با اعضای جبهه و معیار تشخیص اصلح اسامی افراد در اختیار اعضای جبهه قرار می‌گیرد و سپس رأی‌گیری می‌شود و لیست پنج نفره جبهه بعد از انتخابات تعیین می‌شود.

 

دبیر جبهه آرمان خواهان واقع‌بین تأکید کرد: در فرمایشات رهبر انقلاب تأکیدی بود که در لیست‌ها از گروه‌گرایی پرهیز شود، لذا این خواسته رهبر انقلاب باید به عرصه عمل وارد شود و همیشه از مشکل‌ترین مسائل انتخاباتی معیارهایی است که توسط گروه‌ها تعریف می‌شود و اختلافاتی به وجود می‌آید، به همین منظور فکر می‌کنیم خرد جمعی جوانان و بدنه جبهه بهترین تصمیم و تشخیص را برای انتخاب افراد می‌گیرد.

 

* با جریان اعتدال اختلاف مبنایی داریم

وی خطاب به اعضای جبهه اصولگرایان گفت: از همه نامزدهای انتخاباتی جریان اصولگرایی درخواست داریم در صورت علاقه برای پیوستن به این جبهه به ما اطلاع دهند تا در بررسی‌ها آن را لحاظ کنیم، همچنین از بدنه جبهه اگر کسی علاقه‌مند است به عنوان انتخاب لیست نهایی حضور داشته و اعلام نظر کند ما از حضور آنان استقبال می‌کنیم اما آنها باید تقاضای خود را به اطلاع دوستان برسانند چون تا چند روز آینده لیست ما نهایی می‌شود.

 

احدیان تأکید کرد: از ابتدای فعالیت جبهه تلاش کردیم شفاف و به گونه‌ای عمل کنیم که مبتنی بر واقعیت‌ها پیش برویم و استکبارستیزی یکی از ارکان‌های غیرقابل تغییر مکتب امام راحل بوده که در صدر اهداف جبهه قرار دارد و اختلاف ما در حوزه سیاست خارجه با جریان اعتدال که در رأس آن آیت‌الله رفسنجانی قرار دارد، اختلاف مبنایی است.

 

وی گفت: برداشتم این است که انتخابات آینده مجلس اکثریت از جریان اصولگرایی خواهد بود به دلیل اینکه حداقل در شهرستان‌ها این جریان پایگاه جدی‌تری دارد و در شهرهای بزرگ موضوع به اجماع جریان اصولگرایی برمی‌گردد که اگر صورت گیرد احتمال پیروز شدن در شهرهایی مثل تهران هم وجود دارد.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون