تاریخ خبر: کد خبر: 6222

بازتاب انیمیشن تسخیر بیت‌المقدس توسط سپاه در رسانه‌های غربی+عکس

پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای، رسانه‌های غربی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا هجمه تبلیغاتی خود را روی توان موشکی کشورمان متمرکز کنند. اما با به نتیجه نرسیدن این روش بر آن شده‌اند تا در گام بعدی، حمایت ایران از گروه‌های مقاومت را به چالش بکشند.

وب‌سایت خبری الگماینر، در واکنش به ویدئویی که چندی پیش از شبکه افق سیما پخش شد، نوشت:

ویدئویی که اخیرا توسط ایران تولید شده، تصاویری را به نمایش گذاشته است که در آن تهدید حمله به اسرائیل و نابود کردن آن به دست سپاه پاسداران انقلاب ایران و نیروهای نیابتی آنان را به تصویر کشیده است. این ویدئوی انیمیشنی توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی ساخته شده و سربازانی را نشان می‌دهد که برای نبرد آماده می‌شوند. این سربازان آرم سپاه را به بازوی چپ خود و آرم سازمان بدر شیعیان عراق را نیز به بازوی دیگر خود نصب می‌کنند. و سومین آن را که سربند حزب الله لبنان روی آن نقش بسته را به پیشانی خود می‌بندند. همچنین نشانه‌هایی از حماس و گردان قسام را نیز با خود دارند.

 

انیمیشن ضد صهیونیسم
الگماینر در تیتر این گزارش خود نوشته است: ویدئوی جدید و شوک‌آور ایران، تسلط مسلمانان بر اورشلیم و نابودی اسرائیل را به تصویر کشیده است
 

این وب‌سایت در ادامه آورده است: هر یک از آن‌ها سلاح خود را با تهدید تکان می‌دهد و حمایل و چفیه نیز با خود دارد. همگی از بالای تپه‌ای به بیت‌المقدس نگاه می‌کنند و آماده رزم می‌شوند. پس از آن ناگهان تعداد بسیار زیادی از این سربازان به نمایش در می‌آیند که همگی متعلق به نیروهای نیابتی ایران هستند و مانند مبارزان آماده حمله هستند.

 

الگماینر در ادامه می‌نویسد: این کلیپ سپس در صفحه‌ای سیاه به زبان فارسی جمله‌ای از آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران را می‌نویسد: اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. این جمله را دبیر کل حزب الله لبنان یعنی سید حسن نصرالله هم بارها تکرار کرده است. در ادامه این جمله آمده است: جوانان قطعا آن روز را خواهند دید. سپس سربازان به اورشلیم حرکت کرده و بر مرکز شهر سیطره پیدا می‌کنند. پیام این ویدئو بدون تردید این است: اسرائیل باید توسط ایران و متحدانش از بین برود و اورشلیم هم باید تحت کنترل مسلمانان در بیاید.

 

 

بعد از الگماینر، وب‌سایت‌های بلیز و آروتص شوا هم نسبت به این انیمیشن واکنش نشان دادند:

انیمیشن ضد صهیونیسم // در حال ویرایش
the blaze می‌نویسد: "اسرائیل باید محو شود": ویدئوی جدید ایرانی، تجاوز مسلمانان به اورشلیم را به تصویر کشیده است

 

انیمیشن ضد صهیونیسم // در حال ویرایش
وب‌سایت اسرائیلی آروتص شِوا نوشته است: ببینید: پروپاگاندای رویایی ایران برای "تسخیر اورشلیم"
 

پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور، رسانه‌های جریان اصلی غرب در کنار سیاست‌های دولت‌هایشان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا هجمه تبلیغاتی خود را روی توان موشکی کشورمان متمرکز کنند. اما با به نتیجه نرسیدن این روش بر آن شده‌اند تا در گام بعدی، حمایت ایران از گروه‌های مقاومت را به چالش کشیده و آن را با برچسب حمایت از تروریسم در منطقه مورد حمله و تخریب قرار دهند.

 

پیرو همین سیاست، مدتی است که این رسانه‌ها با بهانه‌هایی همچون یک انیمیشن یا بازی که علیه رژیم صهیونیستی در ایران ساخته می‌شود، دست به پروپاگاندا علیه سیاست خارجی کشورمان زده‌اند.

 

منبع: مشرق

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون