تاریخ خبر: کد خبر: 4901

مایکل جونز استاد سابق دانشگاه های آمریکا:

شناخت آمریکایی‌ها از ایران محدود به هالیوود است

مایکل جونز در تبیین نقش هالیوود در مدیریت افکار عمومی مردم آمریکا ضمن تاکید بر محدود بودن شناخت مردم آمریکا از ایران به هالیوود در ادامه گفت: وجود رهبری حکیم در رأس حاکمیت ایران امتیاز بزرگی است.

شناخت آمریکایی‌ها از ایران محدود به هالیوود است

به گزارش قاصدنیوز، مایکل جونز شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای که به منظور تبیین نقش هالیوود در هدایت افکار عمومی آمریکا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: شناخت جامعه آمریکا از جامعه ایران متأثر از هالیوود است.

 

وی بیان کرد: تأکید دوستان و همشهریانم در لحظه آمدنم به ایران برای نخستین بار، مبنی بر اینکه آیا نمی‌ترسم که به ایران سفر کنم، خود گواه بر ادعای شناخت ضعیف و هالیوودی جامعه آمریکایی از ایران است که بازگشت من به آمریکا در صحت و سلامتی پس از انجام تمام امورم در ایران، امنیت ایران را برای دوستان ثابت کرد.

 

 

استاد سابق دانشگاه‌های آمریکا تاکید کرد: یکی از تصورات جامعه آمریکایی این است که در قدرتمندترین کشور دنیا زندگی می‌کنند، قوی‌ترین مقامات دیپلمات را دارند اما دستور دادن دیگر کشورها و مقامات جهان و اجرای آن سیاست‌ها توسط نمایندگان سنا و مقامات آمریکای نقیضی بر این امر است.

 

 

وی با اشاره به تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی و باسابقه بیش از 2 هزار ساله ایران گفت: داشتن زبان، فرهنگ و مذهب یکسان در ایران یک امتیاز بزرگ از منظر اجتماعی به حساب می‌آید، این در حالی است که جامعه آمریکایی از تمام این امتیازات محروم است و این امر حاکی از مهاجرپذیر بودن جامعه آمریکایی و کوچ مردم از سراسر دنیا و سکنی گزیدن در آمریکا دارد.

 

 

این تحلیل‌گر و استاد سابق دانشگاه آمریکا افزود: فقط در امر مذهب در جامعه آمریکایی باید بگویم که سه مذهب کاتولیک، یهود و پروتستان برای تصاحب حاکمیت فرهنگی جامعه آمریکایی دائما در مناقشه و جنگ هستند و هر یک سعی داشته با در اختیار گرفتن ابزاری چون متصل کردن خود به حزب‌های سیاسی دموکرات و جمهوری‌خواه و یا بهره‌مندی از قدرت رسانه چون هالیوود، به اهدافش دست یابد.

 

 

وی با بیان اینکه یهود در جامعه آمریکا، از میان همه ابزارها، هالیوود را برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی به نفع متاع‌ای خود برگزید، عنوان کرد: در ابتدای تشکیل هالیوود، مذاهب مختلف چون کاتولیک در صدد مقابله با روند تولیدات فیلم‌های ضدانسانی و اخلاقی توسط یهودیان آمریکا برآمدند ولی به دلیل بروز برخی از اختلافات و تنش‌های داخلی، کلیساها و مذهب کاتولیک تضعیف شد و نتوانست حریف یهودیان شود.

 

 

جونز با اشاره به اشتباه استراتژیک آمریکائیان مبنی بر اینکه فکر کردند آزادی بیان و باز شدن باب‌های آزادی اجتماعی و جنسی می‌تواند سبب ارتقا و رشد آنها شود، تاکید کرد: این در حالی است که آزادی برخی مسائل در سطوح جامعه عین بردگی بوده و سبب کوته‌فکری می‌شود و در حقیقت جامعه یهود صاحب هالیوود، به جنگ اخلاقیات رفت.

 

 

وی بیان کرد: یهودیان با تمسک به ابزار قدرتمند هالیوود و رسانه، درصدد هستند که افکار عمومی را به سمت و سوی اهداف خود هدایت و بر اذهان جهانی تصرف کنند که مصداق بارز آن تسلط  یهودیان بر دولت و کنگره آمریکا است.

 

 

استاد سابق دانشگاه‌های آمریکا متذکر شد: در همین زمان اتفاقات تازه‌ای در جهان رخ داد که حرکت تند یهودیان را به سمت اهدافشان کند و با مشکل روبه‌رو ساخت که می‌‌توان به پیروزی انقلاب اسلامی و قیام و نهضت امام خمینی (ره) در ایران اشاره کرد.

 

 

وی با بیان اینکه نخستین مرحله استعمار و استثمار، وابستگی و سپس بردگی است که در ذیل آزادی تعریف و تببین می‌شود، گفت: یکی از عواقب و خطراتی که جامعه ایرانی را تهدید می‌کند، افزایش تهاجمات فرهنگی علیه مردم ایران در لوای برداشتن تحریم‌های اقتصادی است.

 

 

جونز داشتن رهبری حکیم در رأس حاکمیت ایرانی که دفاع از فرهنگ و مذهب کشور را وظیفه خود می‌داند، امتیاز و حسنی بزرگ برای ایران دانست و عنوان کرد: اما جامعه آمریکایی کاملا از این امتیاز محروم است و همواره بر طبل جدایی دین و مذهب از سیاست می‌کوبد و این نقطه ضعفی بزرگ برای جامعه آمریکایی است که حافظی در برابر تقابلات فرهنگی خود ندارد.

 

منبع:فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون