تاریخ خبر: کد خبر: 2361

فرید چهاردانگه در جشنواره زوج خوشبخت!+عکس

ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت، این جشنواره24 مهرماه و با حضور مسئولان استانی، خانواده شهدای هسته ای، هنرمندان مطرح کشوری و گردهمایی 3 هزار و 500 نفر از زوج های جوان مشهدی برگزار شد.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از ستاد خبری ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت، این جشنواره24 مهرماه و با حضور مسئولان استانی، خانواده شهدای هسته ای، هنرمندان مطرح کشوری و گردهمایی 3 هزار و 500 نفر از زوج های جوان مشهدی برگزار شد.


در ابتدای این مراسم رضا آذریان، عضو هیأت مدیره مؤسسه شکوه زندگی، گفت: از آنجا که معتقدیم آموزش‌ها در زندگی زوجین نقش مؤثری دارد، به همین منظور، کارگاه‌هایی درزمینهٔ خانواده قبل از برگزاری جشنواره تشکیل شد که این کارگاه‌ها تا سال آینده ادامه خواهد یافت.

 


وی بیشتر مشکلات خانواده‌ها را در حوزه آموزش دانست و تأکید کرد: متأسفانه خانواده‌ها آن مقدار که به جهیزیه مالی توجه دارند به جهیزیه روانی فرزندان خود توجه نمی‌کنند.


عضو هیأت مدیره مؤسسه شکوه زندگی گفت: اگر به آمار مشکلات حوزه خانواده توجه کنیم، خواهیم دید که این مشکلات مربوط به سن خاصی نبوده و حتی زوجین با سن بیش از هفتاد سال هم به دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌کنند.


وی به‌روز کردن آموزش‌های زوجین را یکی از مهم‌ترین عوامل در پایدار شدن خانواده ها عنوان و ابراز کرد:عشق به همسر همچون نماز است که وقتی فرد نیت کرد دیگر نباید به اطراف توجه  داشته باشد؛ این مسئله یکی از فنون آموزش‌های مهارتی در حوزه خانواده است.


گذشت بزرگ ترین ویژگی داریوش است که به یادگار دارم
در ادامه این مراسم شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای، بیان کرد: هرگاه می خواهم از داریوش در زندگی مشترکمان یاد کنم، گذشت، بزرگ ترین ویژگی است که از ایشان به یادگار دارم.


وی ادامه داد: شیرینی زندگی به ساده زیستی آن است و باید قناعت را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بسیاری از مسائل برایمان حل شده تا از تنش ها جلوگیری شود.


همچنین فاطمه بلوری کاشانی، همسر شهید مصطفی احمدی روشن، ساعاتی پیش در اختتامیه جشنواره زوج خوشبخت، گفت: زندگی تمام شهدا پر از زیبایی هاست و همسر من نیز سعی کرد تمام ویژگی های اخلاقی و جلوه خدایی را در زندگی خود پیاده کند و این کار را انجام داد.


 

وی افزود: تفاهمی  که در زندگی خانواده های شهدا موج می زند جلوه خدایی دارد و به نظر من شهدا بهترین زندگی ها را داشته اند.


این همسر شهید هسته ای تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه به جوان ها می گویند که بروید با هم بسازید و دو نفر در زندگی بی من شوید تا بتوانید کنار یکدیگر زندگی کنید.

 

همسران جانبازان با عشقی وصف نشدنی در کنار جانبازان زندگی می کنند
سردار غلام حسین صفایی، جانباز قطع نخاع، دیگر مهمان این مراسم باشکوه، با اشاره به اینکه همسران جانبازان همیشه و شب و روز همراه ما هستند، تاکید کرد: برای من اتفاق افتاده است شب هایی که مشکل نداشته ام اما همسر شب ها چندین بار از خواب بیدار می شد به من سر می زد.


وی گفت: سیستم دفاعی بدن جانبازان به طور طبیعی کار نمی کند و همین مسئله باعث می شود که اگر بیش از حد در سرما قرار بگیریم گاهی تا یک روز هم حالمان به حالت عادی برنمی گردد و در این مدت همسران ما بیشترین سختی را می بینند.


سردار صفایی با بیان اینکه زندگی جانبازان سراسر فداکاری است و این یعنی عشق، تاکید کرد: همسران جانبازان با عشقی وصف نشدنی در کنار جانبازان زندگی می کنند و این درسی است که زوجین باید از آن درس بگیرند.


 

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر زنان ما با پیدا شدن کوچکترین مشکلی در زندگیشان شکایت می کنند و گاهی نیز کارشان به طلاق منجر می شود.


سردار صفایی خاطرنشان کرد: سختی زندگی جانبازان وصف ناشدنی است و همه سختی زندگی آن ها بر دوش همسرانشان است.


وی با تاکید بر اینکه برای داشتن زندگی سالم لازم است درون مایه های ایمانی و اعتقادی را در خود افزایش داد و تصریح کرد: با نماز اول وقت، با توسل به ائمه اطهار(ع) و ... می توانیم درون مایه های ایمانی را در خود بالا ببریم.


سردار صفایی توصیه ای به زوج های جوان داشت و ابراز کرد: دختران و پسرانی که ازدواج می کنند باید همه وجود یکدیگر را در راه هم خرج کرده و خود را برای یکدیگر فدا کنند تا بتوانند زندگی با آرامش و پایدار داشته باشند.


در انتخاب پیش از ازدواج با آگاهی عمل کنید
جواد بهادرخان، مدیرعامل موسسه شکوه زندگی، در ادامه بابیان این‌که باید از اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری مشهد و ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه ها در استان برای برگزاری چنین محفل بانشاطی تشکر کرد، گفت: گاهی موفقیت این جشنواره را به من نسبت می‌دهند که باید گفت این‌طور نیست زیرا موفقیت هر مجموعه‌ای محقق نخواهد شد مگر این‌که یک خانواده همکاری موفقی داشته باشد.


وی به موضوعات مورد توجه در زندگی مشترک اشاره کرد و ادامه داد: سرزنش کردن اولین کاری است که در یک زندگی به تحکیم آن لطمه وارد می‌کند؛ همان‌گونه که امیرالمؤمنین می‌فرمایند: «سرزنش، توهین و توبیخ، آتش لجاجت را شعله‌ور می‌کند»، سخن مولا را به گوش بگیریم و سرزنش را از خود دور کنیم.


مدیرعامل مؤسسه شکوه زندگی اضافه کرد: باید چشم خود را پیش از ازدواج باز کنیم تا انتخابی درست انجام دهیم؛ ازدواج‌هایی که بر اساس احساس صورت می‌گیرد اشتباه پذیر است.


وی در خصوص لزوم قائل بودن تفاوت بین خانواده خود و همسر، عنوان داشت: ابتدا باید دید هدف از انتخاب همسر چیست، آیا می‌خواهید فردی همچون مادر یا خواهر خود داشته باشید؟ باید بدانید که او هیچ‌گاه مثل آنان نخواهد شد، همسر شما فردی منحصربه‌فرد است.


بهادرخان با تأکید بر این‌که مقایسه در زندگی نباید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خانواده موفق،بهره بردن از لذت‌های حلال است، زوجین باید به یکدیگر اجازه بروز انرژی‌های خود را بدهند تا مشکلی در زندگی برای آنان به وجود نیاید.


کمتر از 2 درصد ازدواج های دانشجویی منجر به طلاق می شود
همچنین مهدی غلامی مقدم، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی گفت: ازدواج های دانشجویی آمار خوبی دارد و پژوهش ها بیانگر آن است که کمتر از دو درصد این ازدواج ها به طلاق منجر می شود.


وی خطاب به زوج های جوان حاضر در مراسم، بیان داشت: به دوستان و اطرافیانتان توصیه کنید تا با دقت و نگاه ویژه ای به این مقوله نگاه کنند و ازدواج آسان را به تأخیر نیندازند.

فیلم ساختن در حوزه خانواده را وظیفه خود دانستم
حامد محمدی، کارگردان فیلم سینمایی " فرشته ها با هم می آیند"، دیگر مهمان جشنواره زوج خوشبخت، اظهار کرد: این فیلم اولین کار من بود و پیش از آن نیز فیلمنامه هایی با موضوع خانواده و اهمیت دادن به این نهاد مقدس داشته ام چرا که متاسفانه اتفاقات تلخی در این حوزه در حال رخ دادن است و من هم به عنوان یک هنرمند وظیفه خود دانستم که در این حوزه باید اقدامی جدی در جهت رفع مشکلات آن انجام دهم.

 





وی ادامه داد: من همیشه و در مراسمات مختلف برای ترویج امر ازدواج و فرزندآوری گفته ام که دو فرزند دارم و همه موفقیت هایم را مدیون پدر و مادر و همسر و فرزندانم هستم.


محمدی اشاره ای به جمله " قشنگی همسرت را قاب بگیر" که یکی از شعارهای این مراسم است، گفت: به نظر من باید تمام وجود همسر خود را قاب بگیریم.


در ادامه الهام کردا، بازیگر این فیلم، با اشاره به پیمان نامه ای که میان زوجین در این مراسم قرائت شد، افزود: به زوج های جوان توصیه می کنم مواردی که در این پیمان نامه بدان اشاره شد همچون کتاب دعایی همیشه با خود داشته باشند چرا که نکاتش باعث می شود زندگی در مسیر واقعی خود جریان پیدا کند و بزرگترین اتفاق زندگی خودم نیز این خواهد بود که به این نکات عمل کنم.


وی در خصوص فیلم سینمایی " فرشته ها با هم می آیند" نیز بیان کرد: سناریو این فیلم سرشار از لحظات عاشقانه یک زندگی واقعی بین 4 نفر بود و همین امر باعث شد که در این فیلم ایفای نقش کنم.


همچنین سعید چنگیزیان، بازیگر تئاتر و همسر الهام کردا نیز در پایان گفت: در کنار کار و مشغله های زندگی بیشترین لذت و سرگرمی من در خانه و در کنار همسرم است.

 

 


عکس: محسن اسماعیل زاده ـ ایسنا











































 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون